Svårt att se Ysby från där jag bor men snön vråker ner även i Stockholmstrakten. Vad gör du i Ysby (Halland??) förresten?

Hur fick du in snön i Proveniens-bilden??

Vilken Proveniens-bild?? 

Längst uppe på sidan - den vanliga bilden men med snö
Här två mil norr om Örebro snöar det, om än väldigt lite. Men det är ljust och vitt ute i allafall. Lite mer snö får det gärna komma till jul. M

#4 *skratt* Ja, då är det dags att byta skärm eller glasögon för någon snö ser inte jag. 
#6 Jodå, det snöar på bilden! Du kanske dragit ner tomtemössan för långt över ögonen? :)
Gissar att bilden är tagen i Ysby… Anders är så lurig. ;)

#7 Glömde ju bort. Det är ju i Halland bilden är tagen…..! När det kommer tre snöflingor i Halland och Skåne så blir det fullständigt kaos. Det förklarar varför jag inte ser någon snö på fotot; Den är OBEFINTLIG! 

Jo, nog ser jag att det snöar! Tur att det inte lägger sig så vi blir "insnöade" här. 
Ja, det snöar bättre här i Stockholm!
#8 Helt rätt! 
För övrigt börjar det bli vitt även i Ängelholm. Precis sådant stillsamt vackert snöfall som på Proveniens-bilden…
Ser ingen snö, varken på bilden eller i Ysby eller i Ystad. Kanske det är något fel på mitt program? Som ung upplevde jag många långa härliga snörika vintrar, men jag har endast varit insnöad
(hmmm) en gång och det var på österlen. En snöstorm på österlen är en stor överraskning för de flesta norrlänningar. Stora öppna vidder, horisontell snö, fälten kan vara snöfria men vägarna har 3 meter höga drivor av hårt packad snö, ibland jordblandad brun snö. Tro mej, jag hoppas att det inte blir sånt i år på österlen.
Ska ha jouren ikväll - hoppas att det inte blir några trafikolyckor i natt.
Inte heller jag ser någon snö förutom lite som singlar ner utomhus!

#14 Inte bara jag som inte ser snön alltså…!
Anders, är det någon script man måste aktivera på sin dator för att se denna snö??
Nu kom snön …………

#17 *skratt* Inte hos mig! 
Nu fick jag igång snöandet. Lämnade siten och kom tillbaka igen… skam den som ger sig

Jag ser snön! Här i Vingåker snöar det i mängder, det var riktigt jobbigt att cykla!
Visst snöar det. Men det är lite konstigt, det har snöat hela dagen men det syns ingenting på marken hi hi
#22 Det smälter. Vänta bara till vi kommer närmre jul…
" 23 Men hallå, nu menade jag förståss inte hos mig utan bilden tv högst upp som vissa kan se snöfallet på och vissa inte.
Här hos mig har det snöat till och från hela dagen, men det är nog bara 5-6 cm snötäcke ungefär. Men tillräckligt tycker jag, plus -0-9, det är idealiskt.
Jag har beställt 1 dm snö och 2-3 grader kallt till jul, lagom för tomten att åka släde på.
#24 Jo, jag förstod. Det är varmt i marken i Ysby också…

Men framåt jul kanske det börjar lägga sig?
""5 Framåt jul bör vi ha 2-3 dm snö och några minusgrader
Ingen jul utan snö.