Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettdatorprogram
Läst 3152 ggr
AndersB
0

Förbundets CD-skivor

Jag måste installera om mina CD efter datorhaveriet, men av någon anledning vägrar SvBef1980 att installera. Jag kan läsa CD-mappen, och även t ex läsa manualen på CDn, men installationsprogrammet vägrar starta.

Tror ni man kan få en ny CD eftersom jag ju betalat för den tidigare?

AndersE
0

Frågan är ju fri…

Annars kan du väl låna den av någon, eftersom du ju som sagt betalt för den.

mbss
0

Som sagt, vad jag vet så får man bränna säkerhetskopior av CD-skivor man köpt så då borde man ju utan större samvetskval kunna bränna av någon annans skiva och testa.. Eller för den våghalsige, ladda ned den från Piratebay.

Vad har du för operativsystem föressten?

Ibland brukar det kunna lösa sig geonom att man kör programmet i något annat läge, typ "XP Servicepack 2" eller som administratör..

Phryxe
0

#1 Du kanske kan kopiera CD-innehållet till hårddisken och installera därifrån …

svenne
0

#1 Om du sätter i skivan i CD-läsaren och öppnar "den här datorn" och klickar på ikonen för skivan så brukar det finnas en installationsfil där.

Pedran2
0

Svenne !

Är det inte det vanligaste sättet som du berättar om?

Pedran

AndersB
0

Tack för svaren. Det fixar sig på nåt sätt.

#3 Det gick inte att kopiera filen till hårddisken. Skivan måste vara skadad på något segment. Den började kopiera men hittade tydligen inget filslut, för den beräknade att kopieringen skulle ta ett enormt antal timmar. Efter ett tag så avbröt den med ett DOS-felmeddelande.