Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: proveniens-i-fokus
Läst 1312 ggr
Lissan56
0

Hitta gamla inlägg

Har vid flera tillfällen kommit på att jag tidigare läst intressanta inlägg här på proveniens som jag vill läsa igen.  Jag har då inte kunnat hitta dom då jag inte minns rubriken. Hur gör jag för att hitta i denna "djungel" av inlägg? Finns det någon sökfunktion som jag missat?

AndersE
0

#0 Några varianter:

• Ovanför inläggslistan finns en knapp "Sök på sajten". Den kan du prova. Dock är funktionen inte helt perfekt så det är inte säkert du lyckas…
  • Ett alternativ kan vara att på Google skriva sitt sökord följt av site:proveniens.ifokus.se.
  • Genom att scrolla ner kan man ju välja de olika forumgrupperna och söka där.
  • Är det en artikel man söker får man först klicka på "Artiklar" i svarta menyraden ovan.
  • Varje gång man läser något man tror man vill återvända till kan man "bokmärka det" i bruna raden ovanför inlägg/artikel. Då hittar man det sedan under rubriken "Bokmärken" till vänster.

Lycka till!

Andersdotter
0

Samma problem har jag, jag var med i en annan ifokusgrupp för några år sedan, då var upplägget på sidan lite annorlunda. Nu tycks jag inte hitta något, jag hittar inte heller det jag bokmärkt - jag lyckas inte skicka meddelande till en person som jag ville… när jag skickar pm får jag bara server error … suck

Andersdotter
0

Trots att vi postade samtidigt lyckades jag få svar på min fråga om bokmärke - fantastiskt Glad Detta forum är verkligen super

Lissan56
0

#1 Tack Anders! Det fungerar bra att klicka på rutan sök på sajten!Hade helt missat den. Däremot fungerar det inte att söka på google. Har provat med ett av dagens ämnen och skrivit av rubriken ordagrant. Får ingen träff alls, varken på enbart rubrik eller i kombination med proveniens.ifokus.se.

AndersE
0

#4 Google hittar aldrig det dagsfärska. De behöver någon eller några dagar för att hitta nya saker.

Prova t.ex. att skriva holmberg site:proveniens.ifokus.se

Lissan56
0

#4 Ja då förstår jag Glad

AndersE
0

Påminner om denna. Google har blivit supersnabba på att indexera. Även nyskrivna inlägg kommer upp vid sökningar.

Ett annat tips finns här.