Att återfinna sin far
Min dotter berättade följande för mig och detta vill jag gärna dela med mig till er. En av deras goda vänner är frukten av en förbindelse mellan en svensk kvinna och en grek-cypriotisk man. Mamman har i alla år konsekvent vägrat att tala om fadern och vännen växte upp tillsammans med sin mamma utan att veta något om sitt ursprung. Ja, att fadern var från Cypern visste han samt han namn, men det var nog i stort sett allt.
För någon månad sedan kom en man in i den affär han arbetade i, han är låssmed, och skulle ha hjälp med att tillverka en nyckel. Alldeles innan mannen skulle gå så säger han: "Du har ögon som en grekisk gud!"
"Min pappa är grek och han bor på Cypern", svarar vännen. "Jag är från Cypern, säger mannen, vad heter din pappa?" Vännen berättar vad pappan heter och då säger mannen: "Jag känner honom!"
Kontakt togs per telefon och son och far träffades någon månad senare på Cypern.
Livet är fullt av oväntade händelser.

En riktig solskenshistoria!
Världen är allt bra liten ibland.

Ödets nycker är vidunderliga.
#0 Ja, jag hoppas fortsättningen blev lika positiv.
Sådant här kan vara så svårt och mycket känslor finns med. Vad hände mellan mamman och pappan? Varför har pappan inte hört av sig? Jag har hört olika varianter på grundtemat och ingen situation verkar vara den andra lik.