Vilka program finns?
Vilka släktforskningsprogram finns det?
Ancestry quest
Andata
Disgen
Family tree maker
Genealogy J
Great Family
Holger
Legacy family tree
Min släkt
Fler?

Anarkiv som Kråken använder 

Släktforskningsprogram (geneawiki)
#2 Där var ju digra listor!

Måste alla göra ett eget program? Inte kan dom väl tro att det går att tjäna pengar med den där konkurrensen?

Nu fanns det förvisso en del applikationer som är gratis att ladda ner men de var trots allt i minoritet. Kan gissa att det faktum att de är gratis även innebär minimal eller ingen support.

Köpte här om dagen "TNG 7" (The Next Generation 7) som är ett skapligt alternativ till att köpa ett regelrätt program.. Det är en webbaserad lösning som både kan användas för enbart webb-presentation av sin forskning men jag tillstår mig nog att påstå att den kan användas för att mata in sina uppgifter direkt också.
Kartfunktionen är ganska trevlig i TNG7 (GoogleMaps) men jag håller just nu på att skriva till lite i koden så att man ska kunna få ut en persons förflyttningsvägar på kartan också.. Efter det blir det en webbsida som jag verkligen har velat ha till min släktforskning.. :)
#6 Låter jättetrevligt, Mårten! Blir spännande att se.
Google Maps är väldigt konfigurerbart så man kan få det som man vill. Och helt gratis.

hehe.. Upptäckte idag att den funktionen redan fanns där.. Så jag fick skriva om min kartfunktion lite så att den visar alla platser som finns på kartan, den funktionen fanns inte i.a.f.. Så nu kan man få en geografisk överblick över alla sina "släktingars" förehavanden och klickar man på en plats så visas de händelser som är knutna till platsen. Blev så inne i kodandet att jobbet fick bjuda på en arbetsdag för ändamålet.. 
Men nu är det klart i.a.f… Bara att börja mata in orternas koordinater nu då, 50 gjorda.. Bara 630 platser kvar..
#8 Du verkar inte ha lagt ut gendex.txt som TNG skapar (om jag förstått det rätt). Behöver den för att få med din hemsida i http://personsok.scangen.se

Ok.. Trodde den skapades automatiskt, så var dock inte fallet tydligen.. Nu är den i.a.f. skapad.
Vart bör jag lägga den? Dels för din del men även för att sökmotorerna ska hitta den?
#10 Vet inte om det finns en rekommenderad plats, men i mappen för tng blir bra för mig i alla fall. Bara man hittar den.
http://mygen.atavus.se/tng/gendex.txt 
Synd att den inte skapas automatiskt.
Har du sett att TNG diskuteras rätt livligt på Anbytarforum nu?

Då finns gendex-filen där.. Ska kolla AF och se vad som skrivs..
#12 Då är du med i personsökaren med dina 1355 pers.