Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: proveniens-i-fokus
Läst 1185 ggr
AndersE
0

Någon som hittar något nytt?

…???

chrissan
0

Mina mödosamt hopsamlade poäng är borta

Det finns en flik som heter Chat

chrissan
0

Fast det fanns ingen chat, men "Mina Vänner" är sorterade i bokstavsordning i en annan flik

chrissan
0

Alla sajter åxå

AndersE
0

Visst finns det en chat…!

chrissan
0

Hur skriver man i den?

undrar

Gammalmodig

AndersE
0

Raden underst…

chrissan
0

Nu fixade även teknikidioten det. Man skulle bara trycka på Return så gick det in

chrissan
0

VAd är den bra för? Ditt inlägg försvann

AndersE
0

Chat finns alltså under en ny flik vid sidan om "Mina sajter" och "Mina vänner".

Den är ännu under lite "utprovning" och kan komma att utvecklas. Som värd har jag möjlighet att välja om den ska finnas eller ej.

Jag tänker mig att den får finnas ett tag så ser vi hur det fungerar och om det finns ett behov.

Det som skrivs där verkar försvinna efter ett tag. Tanken är väl att mer "småprata" på den. Inte att föra släktforskningsdiskussioner där. Ett sätt att prata med den/de som är "online" medan de ordinarie diskussionerna kan föras mellan de som inte är online samtidigt.

chrissan
0

Ungdomen lever idag sitt liv offentligt, med högljudda telefonsamtal och chattar. Inte bara de förresten, pendeln Stockholm-Uppsala är full med folk som sitter på samma plats på samma tåg som de åkt på de senaste 10 åren. Alla ringer och meddelar hustrun (samt resten av vagnen) att de är på väg hem nu.

chrissan
0

Nu bröt visst chatten samman, det gjorde mitt IE8 också

AndersE
0

#11 Var nog något tillfälligt…

För mig ser det bra ut i såväl Chrome som IE8.

AndersB
0

Vi chattar ju ganska bra i trådarna, så inte behövs väl den!

Men allvarligt talat, jag tycker det är konstigt att ha den under en flik som inte syns i normalfallet. Hur ska man se om någon vill chatta?

Bättre kanske att ha Mina inlägg, Mina sajter, Mina vänner och Chat ovanför varandra, alla synliga.

AndersE
0

#13 Jo, jag tycker också den borde vara mer synlig.

svenne
0

Jag tycker heller inte att chatten fyller någon funktion. Vi kommunicerar så bra i de vanliga trådarna.

raphanus
0

#15 - Jo, men trådarna har den nackdelen att de blir tunga att ladda hem efter ett tag, eftersom allt ligger kvar. Det man skriver på en chatt brukar försvinna efter ett tag, antagligen även här.

AndersB
0

Nu är den borta.

AndersE
0

#17 Ja, den är "inaktiverad". Det finns en teori om att den bidragit till att göra iFokus långsammare. Undersökning pågår.