Stockholms Stads Herdaminne
……..eller "Stockholms stads herdaminne från reformationen intill tillkomsten av Stockholms stift" - av Gunnar Hellström
Biografisk matrikel över prästerskapet i Stockholm från 1500-talet och fram till slutet av 1800-talet. Kulturhistoriska notiser förekommer.
Utk. 1951, 733 sidor.
Finns att läsa via Stockholmia förslags hemsida. Alfabetiskt register i del 2. I pdf-format.
Det var inte illa. Har verkligen upphovsrätten gått ut för den? Är det inte X antal år efter författarens död?
Man har väl fått tillstånd. Men jag tror jag sparar ner dom på hårddisken för säkerhets skull! 
Vet du förresten om "Stockholms Rådhus och rätt" finns i fri version? Den är gammal nog tror jag. Biografier över rådmän i Stockholm. Är inte helt säker på namnet, skriver bara ur minnet nu.

Jag reagerade också på upphovsrätten men den ligger på en av Stockholms stads hemsidor. Adress (har tidigare nämnts här på Proveniens) med fler böcker i pdf-format. http://www.stockholmia.stockholm.se/bocker.php?kategori=16
"Stockholms rådhus och råd" ska det vara. Från 1915. Verkar bara finnas på antikvariat.
Man kanske skulle lägga in ett önskemål hos Stockholmia om den.

#2 Är det "Stockholms Rådhus och Råd" som du tänker på?

#4 Två själar, samma tanke!