Proveniens iFokus

Proveniens

Etiketter: böckerlästips
Läst 2114 ggr
Cheyenne
0

Stockholms Stads Herdaminne

……..eller "Stockholms stads herdaminne från reformationen intill tillkomsten av Stockholms stift" - av Gunnar Hellström

Biografisk matrikel över prästerskapet i Stockholm från 1500-talet och fram till slutet av 1800-talet. Kulturhistoriska notiser förekommer.

Utk. 1951, 733 sidor.

Finns att läsa via Stockholmia förslags hemsida. Alfabetiskt register i del 2. I pdf-format.

Direktlänk - Del 1

Direktlänk - Del 2

AndersB
0

Det var inte illa. Har verkligen upphovsrätten gått ut för den? Är det inte X antal år efter författarens död?

Man har väl fått tillstånd. Men jag tror jag sparar ner dom på hårddisken för säkerhets skull! Glad

AndersB
0

Vet du förresten om "Stockholms Rådhus och rätt" finns i fri version? Den är gammal nog tror jag. Biografier över rådmän i Stockholm. Är inte helt säker på namnet, skriver bara ur minnet nu.

Cheyenne
0

Jag reagerade också på upphovsrätten men den ligger på en av Stockholms stads hemsidor. Adress (har tidigare nämnts här på Proveniens) med fler böcker i pdf-format. http://www.stockholmia.stockholm.se/bocker.php?kategori=16

AndersB
0

"Stockholms rådhus och råd" ska det vara. Från 1915. Verkar bara finnas på antikvariat.

Man kanske skulle lägga in ett önskemål hos Stockholmia om den.

Cheyenne
0

#2 Är det "Stockholms Rådhus och Råd" som du tänker på?

Cheyenne
0

#4 Två själar, samma tanke!