Semesterbilder i diaformat?
Nejdå, inget fel på barndomsminnen!

Det traditionella lilla fickalbumet med 12 bilder på barnen (barnbarnen) som ersatts av 800 bilder på mobilen, glatt förevisade under en middag
#1 och #2 Jo, mina associationer gick väl däråt?
Det är ett av skälen till att när jag skannade filmer åt mina föräldrar även gjorde en komprimerad version. Något även vänner kan stå ut med alltså.
Fast avsikten med #0 var väl mest att fråga om det går att berätta barndomsminnen - som jag gör där länken leder - så att det intresserar även den som inte var med?
#2 Håller med dig.
Angående barndomsminnen så kan det ha flera betydelser. Ofta som slanguttryck..för en maträtt (eller en del av rätten).
#3 Tycker jag nog. Många av de platser du beskriver/visar känner man ju som Ängelholmare igen.
Man kanske själv har lekt eller haft kompisar i samma trakter.Min mor bodde som liten flicka i huset intill Essohuset, så om hon levat hade hon nog också barndomsminnen från samma omgivning som du och jag.(f.1909)
Men även om man inte känner platsen så kan annat påminna om den egna barndomen, T.ex den sure gårdskarlen som nog fanns överallt och många har minnen av.
Fast de flesta har väl läkt nu..
#5 Tack, det var tanken. Att en människas barndomsminnen ändå väcker liknande minnen till liv hos nästan vem som helst.
Vi är inte så olika…