Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettdokument
Läst 1238 ggr
AndersE
0

Pågars 70-talsnöje...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag var nog ca 11-12 och min kusin några år äldre. De första åren på 1970-talet. Vi byggde plastmodeller på all ledig tid. Mycket WWI och flyg. Starkt Bigglesinfluerade…

Med filmintresserade fädrar var det väl inte så konstigt om vi lånade deras dubbel-8 smalfilmskameror. Manus av enklaste slag, den rekvisita som kunde hittas. Och så filmades det. Många timmar blev det…

Den gången blev filmen aldrig färdig, men nu, mer än 35 år senare har de gamla filmerna klippts ihop och ljudsatts.

Premiär!

chrissan
0

Vad duktiga ni var!

lisopasi
0

häftigt

AndersE
0

Ja, vilken kreativitet. Vi hade väldigt roligt. Minns inte hur många dagar vi höll på, men kul var det!

Något år senare gjorde jag och en kompis en annan film, men den har jag inte börjat redigera än.

Cheyenne
0

#3 Ja, vilken kreativitet med brinnande hus och allt! Skrattande

Cheyenne
0

Och bron som exploderar…! Visste era föräldrar om att ni tuttade eld på saker och använde explosivt material….? Flört

AndersE
0

#5 Jo, jag tror det…

Av någon anledning gav de mig väldigt stor frihet. Litade på mitt omdöme. Just småsmällare lekte vi mycket med. Och byggde stora vulkaner med kalisalpeterblandningar. Väldigt kul och säkert inte helt ofarligt. Men det gick ju bra…

Cheyenne
0

Ja, jag har själv en bror som i åldern 10-12 år både brände och smällde! Han kunde ägna timmar åt att bygga ihop något för att sen tutta eld på det. Förvånad

svenne
0

Sånt där höll man ju på med, fast långt ifrån lika avancerat som Du och Din bror, Anders. Vad roligt det är att Du har det där dokumenterat, såna där tillfällen kommer aldrig tillbaka mer.

Min kusin och jag stoppade tidningspapper i morfars galoscher och tände på dem ute på grusplanen. J-r, vad det rök!
Till mitt försvar kan jag tillägga att det var den några år äldre kusinen som initiativet till skådespelet, hans klass hade just läst om Hiroshima och Nagasaki i skolan….Skrattande

Vad jag kan minnas blev inte morfar arg i alla fall, han skrattade nog i smyg fast han inte visade det för oss.

Cheyenne
0

#8 Helt underbar historia! Skrattande