Barn till Hilda
Vill någon hjälpa mig att hitta barn och barnbarn till Hilda Victoria Andersson. Hilda är född i Sverige, Järsnäs 1891-09-23. Dog i Pinellas County 1973-02-04. Hon var gift med Gustaf Andersson född 1890-09-27 i Sverige.
Barnen hette:
Margaret (Ev. gift Underwood) född ca. 1914
Mildred född ca. 1915
Shirley ca. 1925
1920, 1930 & 1940 bodde familjen i Galesburg, Illinois
Enligt hörsägnen gifte sig Shirley med en Bill Kent, doktor i kemi. Och dem skulle ha bott i Californien med sina barn.
Hur är din egen relation till Hilda Victoria?
Jag skriver för en släkting 
Hans exakta relation vet jag faktiskt inte.
Anledningen att jag frågar är att åtminstone min motivation att hjälpa ökar om jag vet varför informationen söks.
Att hjälpa dig att hitta information åt "en släkting" där du inte ens vet vilken relation denna "släkting" har till den person det söks information om känns inte så lockande för mig.
Personen jag hjälper ÄR EN SLÄKTING till mig!
Anledningen till att han ville veta var att denne Hildas barn eller barn-barn kanske var vid livet och han ville försöka få kontakt med dem. Han har träffat henne en gång när han var liten. Han är inte speciellt kunnig med datorer och frågade om jag ville skriva detta inlägget.
Man brukar inte fråga om en persons relation till den man söker, vad jag sett innan på detta forum. Och jag brukar inte fråga efter personer som jag inte har någon relation med.
Vet inte om jag misstolkar ditt inlägg men det var inte det svar jag väntade mig av någon som är värd här…..
Men detta kommer absolut vara mitt sista inlägg. Om du inte är "motiverad" att hjälpa mig eller honom så hade du inte behövt skriva det utan låtit bli istället.
Tack för all den hjälp jag fått innan av alla här! Jag har haft stor nytta av Proveniens.
/Dennis

Hej,
Jag hittade Margret Underwood i USA. Hon dog 2001:
Social Security Death Index about Margaret L. Underwood
Name: Margaret L. Underwood
SSN: 344-38-9520
Last Residence: 61401 Galesburg, Knox, Illinois, United States of America
Born: 3 May 1914
Died: 24 Nov 2001
State (Year) SSN issued: Illinois (1962)
Jag hittade även hennes nekrolog som bekräftar att det är rätt person:
Peoria Journal Star, The (IL) - November 25, 2001
Deceased Name: Margaret Underwood
GALESBURG - Margaret L. Underwood, 87, of 1650 Woodbine Circle North, died at 2:10 a.m. Saturday, Nov. 24, 2001, at Galesburg Cottage Hospital.
Born May 3, 1914, in Galesburg to Gustaf and Hilda Anderson, she married Russell L. Underwood in Tipton, Iowa, on July 13, 1940. He died Jan. 7, 1996.
One son, Richard, also preceded her in death on Dec. 11, 1971.
Surviving are two sisters, Mildred Underwood of Hot Springs, Ark., and Shirley Underwood of San Francisco; one granddaughter; and several nieces and nephews.
She was a graduate of Brown's Business College.
She was a member of First Lutheran Church in Galesburg.
Graveside services will be 10 a.m. Wednesday at Memorial Park Cemetery. The Rev. Frederick Larner will officiate. Visitation will be from 9 to 10 a.m. Wednesday at HinchliffPearson-West Galesburg Chapel.
Memorials may be made to her church.

Heter systrarna Underwood också? Det måste vara en felskrivning av den som skrev nekrologen. Annars stämmer ju förnamnen.
Det finns 2 Mildred i Hot Springs, Ark som dör efter Margret och är födda 1915.
#4 Jag har inte ifrågasatt att personen är en släkting till dig.
Det jag gjort är att jag gav feedback på hur man kan uppleva en frågeställning på olika vis.
Man kan tänka sig att det ställs en fråga:
"Jag söker uppgifter om Erik Eriksson som enligt uppgift kom till Amerika 1905 och hamnade i Wisconsin."
Eller man kan tänka sig en fråga:
"Min moster hittade nyligen ett gammalt brev från en Erik Eriksson. Hon tror att detta var en bekant till hennes farfar. I brevet berättar han att han kom till Amerika 1905 och att han bodde i Wisconsin. Förmofligen kom Erik Eriksson från Snöstorp i Halland. Går det att hitta något om Erik?"
Min poäng är att jag tror generellt att det är större chans att mötas av engagemang och att få svar ju mer uppgifter man lämnar. Det handlar dels om motivation, dels om att ju fler uppgifter som lämnas desto mer att "nysta" i.
Om du fortsätter skriva här eller ej avgör du själv. Jag tänker inte sluta att ge feedback på det som skrivs. Det är roligt att du haft nytta av Proveniens.

#6 Ja det tror jag också.
Släkten söks och diskuteras även på Anbytarforum … se bland annat under Florida Postat fredagen 10 juli 2009 - 08:22 och under California Postat fredagen 10 juli 2009 - 16:28 samt en syster under Illinois samma datum
(namnen och Shirley gift med kemisten Bill Kent lät bekant …)