Två hundra - 200!
Ja, i och med att Klara1 tryckte på "registrera-knappen" så nådde vi upp till denna magiska gräns. Vi firade alltså ett-årsdagen för en dryg månad sedan och passerar nu 200!
Kul!

Hurra, vad kul!
Ja, visst är det. Staffan föreslog att jag skulle samla ihop er alla för att verkligen se hur många 200 är…

Var skall vi träffas?
#3 Har du något förslag?

På torsdag kväll flyger jag till Köpenhamn/Malmö med kunder så jag är i så fall i Sverige om träffen skall vara där. Påföljande torsdag tar jag mig sedan upp till Stockholmsområdet för att besöka familjen några dagar.
Och grattis till dom 200!
På torsdag kväll är jag utanför Malmö…

Jag lämnar São Paulo på torsdag kväll, det är sedan 12 timmas flygning till Zurich. Lite väntan där och så ytterligare 2 timmar till Köpenhamn så jag är nog inte i Malmö förän på fredag eftermiddag, tidsskillnaden medtagen. Men det skulle vara roligt att träffas.
Varför inte Stockholms Central

Stockholms central låter bra för mig
Jag passerar där på lördag.
Har lite längre till Malmö. Men iden är kul, kanske får det bli vid ett senare tillfälle. 
Vad ska man ha som signatur tro?

Ja, så är jag då tillbaka från min Sverigetripp. Faktiskt så passerade jag Centralen i Stockholm i söndags, Defacto var det T-centralen på min väg till Globen. Min stora dotter arbetade i en monter på en utställning i anslutning till ridgalan och enda chansen jag hade att se henne var att åka dit. Det blir ju inte så ofta annars.
Vet ni vad som slog mig under besöket? Jo att alla har ljustakar i fönstren, det är riktigt vackert. Jag hade glömt hur juletid är i Sverige. Mina Brasilianska medresenärer gick genast ut och köpte ett antal av ljustakarna. Själv köpte jag en julstjärna att hänga i fönstret.
Bifogar en bild på trädet på hamnplan i Vaxholm.
Men vi får inte ge upp tanken på möjligheten att träffas.
Jo, detta med ljus är nog lite svenskt. För många år sedan hade jag ett par äldre engelsmän hemma på fika. Jag tände ett par stearinljus på bordet trots att det var sommar och mitt på dagen - de kommenterade just att de tyckte det var så typiskt svenskt.
Och så här i den mörkaste tiden sprider ju all "pyntbelysning" en härlig stämning.