Sökmotor med info om gravsatta
Det finns en sökmotor med information om gravsatta på www.gravar.se. Tyvärr är den långt ifrån komplett men det kommer väl mer, får man hoppas. För de som inte har "Begravda i Sverige" kan det vara värt att kika.
Hittade en pressrelease här.

Tack för den första! I den fanns en kyrkogård som inte fanns på den andra och där jag har många av mina släktingar.

#2 Den första (i #0) hade jag heller aldrig sett förut.
Tack för tipset, Teca.
Även jag tackar för länkarna! Jag hade bara en av dessa.
Jag kan berätta att det kostar ganska mycket för en kyrkogårdsförvaltning att ansluta sig till dessa tjänster. Små församlingar har svårt att ta den kostnaden.
Anledningen till att det är olika adresser beror på att det är de programvaruföretagen som säljer registerprogrammen till förvaltningarna som driver sajterna
Tack för de olika tipsen om grav-databaser! Två av dem kände jag inte till förut. Tyvärr saknas några av "mina" församlingar fortfarande: Bettna, Björkvik, Kiladalen, Rönö (D), Stigtomta m. fl. Rönö finns på CDn Begravda i Sverige - utom just den socken jag är ute efter, Lid.
Hoppas att databaserna kompletteras fortlöpande.
Ingen församling jag söker i fins med i någon db synd. Men i övrigt kan länkarna vara av intresse.
Hälsningar Gnidde.
#5.
Då blir det inte fler församlingar såvida de inte köper tjänsten? Verkligen synd i så fall. Det borde vara både praktiskt och ekonomiskt om alla församlingar använde samma. Nå, man får vara glad för det lilla och hoppas att fler ansluter sig framöver. :)
Lägger till listan: Gravsatta i Göteborg, Landskrona och Stockholm.