Radioprogram om trafik
Jag har ett minne av något slags radioprogram om trafik med en speciell signaturmelodi. I den ingick biltutande med gammeldags tuta, motorljud och annat.
Vad kan programmet ha hetat? Var kan man få lyssna på signaturen?

Menar Du "Sveriges bilradio" med CG Hammarlund?
#1 Mycket möjligt!
#1 Tack! Hittade det!

Jag misstänkte att det var det du efterlyste.

Kommer ihåg att jag gillade Sveriges bilradio för där spelades lite bättre musik än i andra program.
Sådana här signaturmelodier är väldigt bra "tidsmarkörer". Jag jobbar just nu med att försöka presentera lite släkthistoria i bild och ljud och då kommer de väl till pass.
Ett problem är att en del radioprogram bara verkar gå att lyssna på. Jag hittar t.ex. inte hur jag kan spara ner detta på datorn.

Den heter i alla fall:
Jalopy (Leslie - Ziegler) Kermit Leslie & His Orchestra
1953.
Kankse den finns som download någonstans?

Jalopy betyder gammal, trasig och otillförlitlig bil
#7-9 Tack Chrissan!
#9 Gick tyvärr inte att handla mp3 på amazon eftersom jag är svensk…

Jo, i det finstilta står det bara för kunder i United Kingdom!
Vilket larv, sådana regler och zon-kodning på DVD ökar ju bara de illegala nerladdningarna. Mer sällsynta saker finns bara i större länder.
#12 amazon.co.uk:
"We're sorry. We could not process your order because of geographical restrictions on the product which you were attempting to purchase. Please refer to the terms of use for this product to determine the geographical restrictions. We apologize for the inconvenience."
Jo, det går nog att skicka efter skivan.

På 78varvare om du kan hitta den:
Kermit Leslie "Jalopy"
- / PHILIPS B 21438
Den finns som download på massor av ställen, men inte för Sverige. Men spelas ganska ofta som önskelåt på radio, från Philpsoriginalet.
Som sagt, inte konstigt att folk laddar ner olagligt

Du kan köpa den i Sverige på iTunes, kostar 9 kronor
#16 Tack! Klart! 

Gamla hederliga "Jalopy" används idag (18 juni) som signaturmelodi till det just nu (0933-1130) pågående radioprogrammet "Hallå trafikant" i lokalkanalen P4 Radio Stockholm. Utanför Radio Stockholms täckningsområde kan programmet avlyssnas (i hela världen) över Internet.