Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettvem-tror-du-att-du-är
Läst 2492 ggr
AndersE
0

Nigella Lawson

Såg ni kvällens program?

Jag tyckte det var ojämnt. Tidvis direkt tråkigt, men också  stundtals väldigt intressant.

Det jag föll var var då hon sökte efter något för att komma en anfader in på livet. Hon fann att ett par barn (syskon till anan) dött i en familj och sedan fick hon hjälp med dödsorsak. I båda fallen menade "experten" att det var sjukdomar man förknippar med näringsbrist och dålig hygien - fattigdom alltså. När man sedan fick höra hur han haft en väldig drivkraft att komma ur fattigdomen så tyckte jag det blev intressant. Han blev tydligen väldigt rik, men bad att få en enkel och billig begravning. Det var lite rörande.

Loucar
0

Jag håller med dig om att det var lite ojämt dessvärre såg jag itne hela programmet, jag börjar tro att nån inte vill att jag ska se slutet på denna serie jag somnar alltid de 10 sista minutrarna.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

zachs
0

Jag kom ihåg det för sent så jag missade dom första 20 minuterna. Sen somnade jag också dom sista 10. Då blir det lite svårt att uttala sig Glad

AndersE
0

En sak jag tyckte var intressant var att man nästan helt utgick från de "sägner" som fanns i familjen. Framförallt Nigellas bror var med flera gånger och de två syskonen jämförde sina minnesuppgifter av vad de sett och hört och sedan försökte man i arkiv se om man kunde bekräfta detta.

Dessutom gick man inte särskilt långt bak utan höll sig just till de tre-fyra generationer som ännu "lever" i berättelser. Därmed blev det också tydligt hur dessa personers liv och val fått inflytande på händelser idag.

leja
0

Jag tycker att de engelska programmen, liksom de svenska, håller varierande kvalite. Vissa är lysande bra och andra är knapt intressanta. Ofta tycker jag att de som handlar om för mig okända personer är mer intressanta än de där man försöker (något krystat) hitta något intressant i kändisars släkt.

Vad ska man ha som signatur tro?

Cheyenne
0

Inser att jag nu missat - inte bara gårdagens program - utan även förra veckans episod med skådespelaren Jeremy Irons…! Skäms

Ronny-K
0

Tyckte programmet med Nigella Lawson var intressant när jag såg det.

Däremot var programmet med Jeremy Clarkson väääldigt segt. Hans enda intresse tycktes vara någon anfader som uppfunnit en sylt/konserveringsburk.Rynkar på näsan

Denna kommentar har tagits bort.
Ronny-K
0
AndersE
0

Den här strängen handlar om programmet med Nigella Dawson. Allmänna kommentarer om den engelska serien kan tas upp här - länk!

Loucar
0

Borde du inte byta till Nigella Lawson o inte Dawson

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

chrissan
0

Jag gjorde en liten stavningskorrigering, hon heter Lawson. Pappan var finansminister

chrissan
0

Spelar väl ingen roll, alla fattar ändå! Det var bara den lilla skolfröken som var klåfingrigTyst

AndersE
0

Påminner om #11. Det finns alltså en sträng redan som vill diskutera programmet i allmänhet, kommande program, andra huvudpersoner osv…

AndersB
0

#20 Men inläggen finns inte där. Vart flyttade du #16-19? Papperskorgen?