Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 1971 ggr
Alsterolle
2009-05-22 01:56
0

Family.show

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag liksom många proveniensare är en ganska nyfiken varelse.
Ramlade just över ett program som gjorts åt Microsoft för att visa nya programmeringsverktyg. Det är gratis och kan hämtas här. Längre ner finns finns en länk som laddar hem en video som visar programmets möjligheter.

Och liksom många andra så väntar jag på att DISGEN 8.2 skall dyka upp i brevlådan.

PS
Man kan importera GEDCOM-fil till Family.show.

AndersE
2009-05-22 02:41
0

#0 Lite kul men jag ser inte riktigt vad det gör som är nytt och bra…

Har du testat det själ?

Alsterolle
2009-05-22 11:34
0

Jomenvisst - inget direkt nytt annat än det ser väldigt snyggt ut och visar hur moderna program kan se ut. Som påpekas är detta inget färdigt program utan ett exempel på moderna programvaruutveckling. Vårt eget DISGEN nu i kommande version 8.2 är ju fortfarande lite ålderdomligt i sitt utseende. Och som nämndes i ett annat inlägg saknas ett sätt att skapa ett snyggt släktträd. Jag har förutom DISGEN även MinSläkt för att skapa en bra visuell bild av kopplingar mellan personer.

AndersE
2009-05-22 14:03
0

#2 Jo, fast jag tyckte mest det verkade se lite "flashigt" ut på skärmen. Såg inga utskriftsvarianter. 

Ungefär som Familjeband. Man kan zooma och ha sig i trädet. Och…?

lisopasi
2009-05-22 16:18
0

Provade installera och importerade en gedcom fil men den tappade kopplingen till både mormorn och farmorn till huvudpresonen i gedcomen…