Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: släktforskning
Läst 973 ggr
Cheyenne
0

Hur ser Er forskning ut?

Tänkte det skulle vara kul med en liten enkät för att ta reda på hur er släktforskning ser ut; favoritområden, var er forskning är förlagd rent geografiskt etc. Att försöka täcka in alla områden, tidsperioder etc är svårt i en begränsad enkät men svara gärna ändå på det som bäst stämmer in på dig. Det går också bra att svara "Annat" under vissa frågor och ge en kort kommentar till ditt svar.

Tyvärr är ifokus' enkätfunktion upplagd så att man bara kan ha en fråga per inlägg så det får bli flera inlägg på temat.

Here we go!

Cheyenne
0

Jag puttar upp denna så att eventuella nytillkomna ser vad alla frågor bland inläggen handlar om!

Cheyenne
0

Jag vill påminna alla om det jag skrev i inlägg #0. iFokus är tyvärr något begränsat vad gäller enkäter. Svara därför gärna utifrån det som bäst stämmer in även om ni skulle vilja svara "alla/allt".

AndersE
0

#0 Kul idé! Det blir framförallt en del intressanta kommentarer.

Cheyenne
0

Jag vill så här lite halvvägs in i enkäten, tacka alla som svarat och lämnat kommentarer. Över 30 svar på varje fråga och det mindre än ett dygn efter att de lades ut. Verkligen kul!

Jag tror jag ska hålla frågorna öppna t.om söndag och därefter göra en enkel sammanfattning.

Mitt intryck så här långt är

1) Jag borde ha gjort en bättre och tydligare uppdelning av Sverige och även haft andra länder med som ett alternativ.

2) De flesta är nöjda med sina anor och resultatet av forskningen. Det visar bra på att vi faktiskt är glada i våra torpare, bönder och arbetare i antavlan. De som byggde Sverige!

AndersE
0

#4 Jag har funderingar på att lägga in en fråga 8…

Flört

Cheyenne
0

¤5 Visst, inga problem! Glad

ewa7378
0

Det är väldigt intressant, har inte hittat något speciellt ännu. Jag forskar både på min och min mans sida. Så vi är utspridda.

Det är från Småland upp till Kopparberg.

Men väldigt roligt så man hittar saker ibland,

Och vilken stor släkt man har helt plötsligt.

Cheyenne
0

Med anledning av det jag skrev i mitt inlägg under #4 så avslutas härmed enkäten. Tanken var - som jag skrev i inlägget - att jag skulle sammanfatta det hela i söndags. Nu hoppade AndersE in och gjorde en bra sammanfattning istället så jag låser nu alla trådar.

Tack alla för ert engagemang!

AndersE
0

Har jag gjort en sammanfattning? Obestämd

Cheyenne
0

Ja, under varje fråga gjorde du en jättebra sammanfattning där du noterade samma saker som jag. Flört

AndersE
0

#10 Aha!

(Det var mest ett sätt att putta upp…) Skrattande

Cheyenne
0

#11 *skratt*

Och jag som trodde du tänkte på en stackars pojkmamma som i söndags morse/förmiddag fick stå och sälja dricka/mackor och varmkorv när yngsta sonen spelade någon återkommande miniturnering med sin fotbollsklubb. För mig var det lite av en befrielse att du "gjorde jobbet".

Jösses vad tokigt! Skrattande

AndersE
0

#12 Du sände kanske några kosmiska strålar som fick mig att agera?

Flört