Håkan Jannesson - Frenninge fs
Jag har tappat lite viktig information i min släktforskning. Det sista jag har på de jag eftersöker är följande;
Frenninge fs (Fränninge), Malmöhus län. Boendes under Frenninge nr 23 (Hfl 1886-1898);
Handl. Janne Håkansson född 1831-05-03, Mörrum, död 1888-06-11. Hustr. Ingar Hansdotter född 1819-01-11, Blentarp. Barn: Håkan född 1857-07-30, Frenninge. Barn: Maria född 1865-05-09, Frenninge. Flyttade till Danmark 1895.
Jag vet att jag någon gång har sökt fram uppgifter om Ingar Hansdotters dödsdatum. Jag har för mig att hon fortfarande levde vid folkräkningen 1900. Likaså sonen Håkan med efternamnet Jannesson. Dessa anteckningar är spårlöst försvunna *slarvmaja*.
Ingar Hansdotter var min fm fm så ett dödsdatum vore fint att ha ;) Jag är också intresserad av hur det gick för sonen Håkan Jannesson. Redan i tidiga hfl betecknas han som "Idiot" och lämnade (vad jag vet) aldrig sitt föräldrahem.
Vad säger Sv.Bef.1900?

Hon bor fortfarande på Frenninge nr 23 i folkräkningen 1900 tillsammans med sonen Håkan.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Tack snälla! Då var Ingar Hansdotter 81 år. Gissar att hon inte kan ha levt så länge till efter år 1900. Hur ser SCB-utdragen ut för Fränninge avseende dödböckerna? Är de omfattande och därmed tidskrävande att gå igenom?

Hon dör 1902-01-27 i Frenninge nr 23 enligt SCB.
Hälsningar
Louise

Åh, tack för att du tog dig tid. 

Var så lite så.
Hälsningar
Louise