Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettlivsöden
Läst 1425 ggr
AndersE
0

Berlinerpopplarna

I morgon är det andra avsnittet i en TV-serie som borde fascinera släktforskaren?

Läs mer!

Jag tyckte första avsnittet var långsamt, men också lovande och ser fram emot fortsättningen.

leja
0

Håller med om att det var intressant, men lite långsamt.

Vad ska man ha som signatur tro?

AndersE
0

Idag går första delen i repris kl 23:10. Andra delen på torsdag…

Tord
0

Imorgon kommer tredje delen! Både TV-serien, dess författarinna Anne Birkefeldt Ragde och hennes romaner Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna - på vilka TV-serien bygger - samt fortsättningen Vila på gröna ängar har tydligen blivit mäkta populära i Norge. Alla tre böckerna i trilogin finns utgivna på svenska men den sista verkar inte ha lämnat trycket ännu.

AndersE
0

#3 Jag har inte läst böckerna men tycker om serien. Andra delen såg jag sent igårkväll - repris - och tycker den är väldigt intressant. Väcker tankar och frågor.

Hirit
0

Jaha då har jag missat två delar Ledsen inget att göra åt. Men såg tredje delen.

AndersE
0

#5 Ja, och nu börjar det ju hända grejer!   :-)

Väldigt intressanta och trovärdiga personer tycker jag. Och precis som i verkligheten så växer de ju mer man lär känna dem.

Ur släktforskningssynpunkt blir det ju särskilt intressant att det är personer med nästan inget gemensamt - utom sina gener och sin historia.

AndersE
0
AndersE
0

Ett lite snopet slut var det. Så nog måste det komma en fortsättning?

Sällan jag sett så intressanta och trovärdiga personer i en serie.

chrissan
0

Har just läst böckerna, tycker bättre om böcker! Jo, det blir en fortsättning, den tredje boken kommer 27/8.

AndersE
0

Missa inte fortsättningen! Börjar om några minuter…

Solveig
0

JJag håller mig till böckerna. fullt läsvärda. Fast den tredje boken slutar felRynkar på näsan

AndersE
0

Jag tyckte dagens avsnitt höll samma klass som de tidigare. Intressant, välspelat, trovärdigt.