Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: släktforskning
Läst 2189 ggr
lisopasi
0

Nya versionen av Genline och Min Släkt

Hej,

Nu vill jag veta hur många märker att Min Släkt har börjat sega sedan ni installerat nya versionen av Genline

evakristina
0

Intressant! Har forskat lite under dagen och trodde jag skulle bli tokit! Speciellt segt när man skall välja ny händelse…! Suck!Rynkar på näsan

swemah
0

Jag märker ingen skillnad.  Vad är det som blir speciellt segt och är det någon speciell version av Min Släkt som det berör

Loucar
0

Jag använder inte min släkt men stör mig på att alla scb uppgifter automatiskt markeras när man ska byta församling, har mailat genline om detta för flera dagar sen men inte fått nåt svar.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

ewa7378
0

jag har inte märkt någon skillnad när det gäller min släkt.

Det fungerar lika bra som förrut.

Cool

lisopasi
0

#2 Det blir som för #1 mycket segt när man t ex ska öppna eller lägga till en hänelse.

Så fort jag sedan stänger Genline så är Min Släkt normal igen. (Min Släkt v3.5)

Utöver #1 och mig själv vet jag en till som har samma seghet.

Kan ju tillägga att jag har Vista på min dator

#3 Jag stör mig också på det. Vill jag välja SCB så gör jag det själv.

Phryxe
0

Använder inte MinSläkt så ofta, men GFF3 kraschar regelbundet när jag använder texttolkningsfunktionen.

Phryxe
0

Jag antar att GFF3 lägger beslag på systemresurser tills det kraschar, vilket antagligen också påverkar andra program.

lisopasi
0

#7 Jag skulle tro det jag med

[ulle2]
0

#3 Under arkiv och inställningar kan du avmarkera scb

lisopasi
0

#9 Tack, har genast avmarkerat den

Loucar
0

Tack Ulle2 undrar varför Genline inte kunde ge det svaret när man frågade.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

lisopasi
0

Kan ju nämna att Min Släkt inte segar till direkt när man öppnar GFF3 utan det tar en stund. Men så fort man stänger GFF3 så fungerar Min Släkt normalt igen