Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: släktforskning
Läst 3229 ggr
chrissan
0

Anbytarforum avgiftsfritt!

Enligt meddeland på AF har man nu slopat kravet på avgift för att få ett användarkonto! (Nej, det är inte 1a april idag, jag har kollat)

mbss
0

:)

Härligt! Fast det verkar inte ha öppnats upp rent tekniskt än, jag får i.a.f. inte skriva några inlägg

chrissan
0

Det kanske är 1a april i alla fall?

mbss
0

Kanske är en ny tradition som påbörjats.. "12:e maj-skämt".. Skrattande

Ingegerd
0

#3 Fast det är bara 11:e maj än!

Det känns bra att Anbytarforum är avgiftsfritt igen! Hoppas att det ska komma in gåvor till Rötters Vänner i samma storlek som avgiften, eller ännu hellre lite mer.

[ulle2]
0

Glädjande besked!Glad

Och jag kommer att stödja Rötter Vänner alldeles frivilligt.

pertho
0

Ja, det var en glädje att omedelbart göra den inbetalningen. Ett så klokt beslut hade jag inte vågat hoppas på.

Jag betalade senast i September 2007, men har inte fått något inbetalningskort eller annan påminnelse och inte heller fått mitt användarkonto spärrat.

Genea
0

Visst var det bra - jag har redan betalt årets bidrag, men pytsar kanske in en slant till i pur glädje :-)

ambi
0

Har själv betalt avgiften redan, men har betalt  en slant extra till Rötters Vänner, som jag har lovat tidigare, bara det skulle bli avgiftsfritt.

AndersB
0

Trevligt! Därmed betalas min inhållna avgift omedelbart in. Glad

lisopasi
0

Vilken trevlig födelsedagspresent!

asjoo
0

Nu kan jag skriva inlägg på anbytarforumet igen

Tord
0

Lixom ett flertal andra har inte heller jag betalat sedan 2007. Förra året fick jag ett inbetalningskort med texten "MAKULERAD" i stället för belopp. I år fick jag ett inbetalningskort med beloppet 0 (noll). Vid kontroll med förbundskansliet uppgavs att jag redan betalat! Vilket jag alltså ej gjort. Mitt användarkonto fungerar som vanligt. Hoppas att förbundets nya femtioprocentiga ekonomitjänst kan rätta till sådana här saker. Inför man en obligatorisk avgift för användarkonto men vägrar att ta ut den måste något ha gått helt snett. (Kanske någon fått motsatsen till en "Lidnersk knäpp".)

[SvenA]
0

Det var en glad öveaskning

Cheyenne
0

Här kan man under länken "Slutlig rapport med bilagor" läsa utvärderingen som ledde fram till beslutet.

chrissan
0

SvenA: Har du bytt Avatar?

AndersE
0

#14 Även om jag bara skummat igenom så var det intressant läsning. Jag tycker det verkar vara en gedigen analys. Man tar ju upp även en del av de andra problemen med AF.

Resultatet är mycket positivt.

pertho
0

Det mest positiva, och positivt överraskande, är att man inte bara för ett rent kameralt resonemng: "Vi måste ha de här pengarna säkrade." Det var ju också bra namn i gruppen. Förbundet reser sig nog efter det medeltida mörkret. Var och en kan ju dra de historiska paralleller som han/hon kommer att tänka på.

chrissan
0

Och Proveniens framstod som den svåraste konkurrenten, i flera avseenden

AndersE
0

#18 Nja, så tolkade jag det nog inte…

Men det var kul att läsa att vi nämndes!

"Proveniens i fokus

Drivs av Anders Ellerstrand. Har funnits sedan hösten 2005, ser en klart ökad aktivitet. Nu 700 registrerade användare (100 nyregistrerade per halvår). Efterlysningarna ökar, har annars varit mer diskussionsforum. Kan läsa utan att registrera sig, frivilligt, gratis att registrera sig, måste vara registrerad för att skriva. Finns slutna trådar endast öppna för läsning av registrerade, t.ex. de som diskuterar Släktforskarförbundet. Ökar i omfattning, satsar på mer än bara ren släktforskning."

Cheyenne
0

Citat "Ökar i omfattning, satsar på mer än bara ren släktforskning."

Ja, gamla elvispar t.ex. Skrattande

[SvenA]
0

#15 Svaret är ja man manmåste för nya sig

Bjornen
0

Jag som en mycket stark motståndare till avgiften har naturligtvis inte betalt och har därför blivit spärrad. Jag har nu enligt uppgift fått spärren borttagen men först efter påpekande.

Det finns många obesvarade frågor som har jag har svar på men den här tiden är inte den rätta för att arbeta med släktforskning.