Födda 1940-talet
Hej,
Är det någon som har tillgång till födda 1946 i Borås Gustav Adolf eller 1942 i Färgaryd, Halland ?
Har ej tillgång till födelseböckerna men Sveriges befolkning 1970 ger 22 träfar på födda 1942 i Färgaryd
Hälsningar Gnidde.

Tack, den har jag också, men skulle vilja ha föräldrar till två som inte bor hemma då. Hade tänkt sätta ihop en liten släktutreding till vänner i bröllopspresent
Var far eller morföräldrana födda i Färgaryd och vad hette dom i så fall?
Hälsningar Gnidde.

Vet ingenting om föräldrarna till den född i Färgaryd, det är det jag måste tareda på. Det enkla är ju att fråga dom jag känner, men det är ju tänkt som en överaskning till dem så det vill jag helst inte
#2 Hur bråttom är det, Lisopasi? Mikrokort på födelse-, vigsel- och dödböcker finns ända fram till 1949 i Riksarkivets filial i Arninge. jag hade tänkt ta en semestervecka ganska snart och ägna en av dagarna åt Arninge och en åt landsarkivet i Uppsala. Men det dröjer nog till mitten av maj, innan det kan bli av.
Om det inte är för sent med mitten av maj, tar jag gärna fram mikrokorten för de församlingar och år du behöver hjälp med.
Mvh Ingegerd

Vore jättesnällt, ringde nämligen Arkivcenter syd i Lund och de hade bara till 1924.
Jag ska ha det klart till typ andra veckan i juni. Jag skickar ett PM då jag inte vill lägga ut uppgifter på levande.
/Linda
Kul om det löser sig för dig! Vilken kul brölloppspresent 

Hälsningar Gnidde.

#7 tack, ja det tyckte min man också när jag förslog det :)
Finns det inte andra släktingar eller vänner du kan fråga?
Jag gav bort en enkel "släktutredning" till en som fyllde 40. Fast där fick jag hjälp i starten av jubilantens äkta hälft.

Känner tyvärr inte hennes föräldrar. Hans har jag träffat, men där kom jag givetvis vidare :)

Tack alla som engagerade sig. Har fått tag i alla pusselbitar. Speciellt tack till Ingegerd som erbjöd sig slå upp det.

#5 En liten korrigering från en petimeter. Mikrikorten i Arninge är SCB-avskrifter, inte originalböcker. Men de är mycket användbara. Jag använder dem ofta själv.