Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 931 ggr
AndersE
0

Nyhet - relaterade artiklar

Från och med idag kommer du oftare och oftare att längst ner - efter att ha läst en artikel - hitta länkar till artiklar som är relaterade till den du nyss läst.

I början kanske det inte blir helt rätt, men efterhand ska det trimmas in och bli allt bättre. Förhoppningsvis ska detta bl.a. kunna leda till att nya läsare även hittar lite äldre, men läsvärda artiklar.

Kanske hittar du redan idag en bra artikel som du tidigare missat? Och via den ytterligare en, och ytterligare..

Det här tycker jag kan vara riktigt roligt - att "surfa" vidare och kanske hitta något helt oväntat, men väldigt intressant. Trevlig surfning!

AndersB
0

Verkar oerhört intelligent! Men har inte ännu sett det dyka upp. Ska det dyka upp efter eller före inmatningsrutan för ny kommentar?

[SvenA]
0

Det är bara under artiklarna det dycker upp innan första inlägget vad jag har förstått av det hela och kommit underfund med hitintills

AndersE
0

#1 Det står längst ner på artikeln, alltså ovanför kommentarrutan. Det kräver lite manuellt arbete för äldre artiklar, men du kan t.ex. titta på artiklar i "Veckans bild".

AndersB
0

Okej… då svalnade genast min entusiasm. Det gäller alltså bara längre artiklar, inte vanliga diskussioner som startar med ett inlägg. Länkarna verkar också endast gå till artiklar.

AndersE
0

#4 Precis som rubriken säger - relaterade artiklar!

Flört

AndersB
0

Och där försvann omröstningen! Obestämd

Edit: men nu tillbaka igen. Är det en bugg eller togs den bort och lades in på nytt?

AndersE
0

#6 Det är nog någon bugg. Jag har också noterat att den kommer och går…

AndersE
0

Nu börjar detta fungera. Ett sätt att använda det är att gå in på Proveniens blogg-sida. Där hittar du en lista med "kategorier".

Du kan klicka på en kategori och få fram artiklar inom den kategorin.