Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 3122 ggr
AndersE
0

Fyra hundra!

Milstolpar:

Proveniens lunkar på och blir långsamt lite större, men jag tycker fortfarande här är "litet och trivsamt". Vi är inte fler än att man lär känna de flesta - och vi är inte så få att man blir svarslös…

Kul!

Cheyenne
0

*Gratinerar* :)

Nej, på det här forumet behöver man aldrig leva i ovisshet.

[SvenA]
0

Grattis Anders

AndersE
0

Tack!

leja
0

Kul, att vi är så många som är så intressanta och intresserade av samma saker.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Gnidde
0

Finr marscherat på några få år!!!Cool

Hälsningar Gnidde.

svenne
0

Ja, här på forumet är det aldrig några otrevliga personangrepp och billiga tjuvnyp och jag hoppas att det så ska förbli. Det är därför det är så angenämt att kontinuerligt besöka sidan även om det inte varje gång leder till något inlägg.

Du gör ett jättefint jobb, Anders! Hoppas Du står ut med oss ett tag till.Flört

Anns
0

Jag tycker också om Proveniens både för den goda stämningens skull men även för innehållet. Numera är jag mer intresserad av folklivsforskning än släktforskning. Därför är dessa sidor så kul när vi får ta del av olika mikrohistorier och annat.

@nn

AndersE
0

Även om de sista 20 är registrerade av en tragisk typ som verkar leva för att terrorisera (Hansson i 20 varianter…) så är det i alla fall så att när man idag trycker på knappen "Medlemmar" så står det 500!

Det är två och ett halvt år sedan Proveniens öppnade och jag tycker att vi lärt oss både krypa och gå…

Nu väntar jag otåligt på att nya versionen ska bli klar. Kan väl avslöja att era personliga sidor kommer att bli ett lyft! Mycket bättre funktioner för t.ex. blogg och fotoalbum. Men även förbättringar för forum och artikeldel kommer.

Den som väntar på något gott…

leja
0

Ser fram emot ny design och 600 riktiga medlemmar.

Lycka till!!

Vad ska man ha som signatur tro?

Ingegerd
0

Grattis, Anders!

Proveniens är verkligen ett trevligt och mångsidigt forum.

Lycka till i fortsättningen också!

blombuketten
0

#8. Jasså, Hansson är här och fjantar också. Ja, han är ju lite här och lite där och håller på och ställer till.

Kul att det blivit så många medlemmar Glad.

signemo
0

Tänk att man missat detta forum tidigare. Tur jag hittat hit. Får väl berätta ett lustigt samtal som en släktforkare delgivit mig.

Två bröder talar med varandra.

Den ene berättar allt vad han hittat i sin forskning.

Den andre säjer. Det är roligt att du har så många vänner, synd bara att de flesta är avlidna. Han insåg väl inte riktigt det spännande med släktforskning

Ha en trevlig helg alla forskare.

Var rädda om varandra

Denna kommentar har tagits bort.
Roolaid
0

Grattis Anders för en bra site!

AndersE
0

Drygt sex månader efter #8 och idag noterade jag att "JasperCato" blev medlem No 600!

Det tuffar på…

Effie
0

Grattis!

Jag tillhör de icke aktiva medlemmarna - men jag läser ofta här, och tycker att 1) det är trevlig stämning 2) det händer mycket, så man får gå in och läsa ofta 3) det finns mycket intressant att läsa. Jag är glad att jag hittade hit. Och någon gång ska jag bli mer aktiv, och bidra med något - men inte just nu.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

lenatottie
0

Grattis!

Jag lyckades bli medlem 400 men har varit dålig på att vara aktiv på forumet. Följer dock många av trådarna, och rätt vad det är hittar jag kanske något jag kan bidra med!

/Lena

kjersti
0

Grattis och välkommen hit.

AndersE
0

Och idag noterade vi alltså No 700!

AndersE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utvecklingen är rätt stadig. Ungefär 100 nya medlemmar per halvår sedan starten för tre och ett halvt år sedan.

Roolaid
0

Anders

Återigen måste jag gratulera dig för Proveniens. Och också gratulera alla oss medlemmar i saiten för att vi kan ha så många intressanta utbyten av information och erfarenhet i en god stämning. Medlemmarnas medverkan är givetvis mycket viktig men moderatorns stimulans i varje läge är det som ger Proveniens dess glans.

Och som du säger, man tycker att man känner sig som i en familj där man känner alla som bidrar med ett inlägg. För mig som bor utanför Sverige är det också en viktig kontakt med vad som händer i det land som fortfarande efter en massa år utomlands är "hemma".

Roolaid