Jag har inget emot reklamen som är "stilla", men när det rörs på sidorna blir jag "irri".
//Maria

Mej spelar det ingen roll, jag störs inte av den.

säger som #1 stilla reklam är helt ok, men den som rör sig och ev spelar något när man för musen över gillar jag inte. Men 20 kr/mån för att slippa vill jag inte heller…
Okej med reklam, bara det inte rör sej o blinkar för mycket!
Det är inte helt ovanligt då reklam på forum diskuteras att någon skriver att man hellre betalar en avgift än har reklam. Det är bra att den möjligheten finns nu, så ökar valmöjligheten.
Jga tycker inte heller jag störs särskilt. Jag anar hur svårt reklammakarna har det. Läste någonstans hur man registrerat vana internetanvändares ögonrörelser. Överallt utom på reklam…
Det är nog så man ska förstå den rörliga reklamen. Jag minns IKEA:s sängreklam. Den hade en förmåga att dra iväg ögonen…

# 1 #2 Håller med störs inte särskilt mycket. Men avskyr reklam i största allänhet både i datorn och TV:n, men det måste ju finasieras på något sätt eller hur.
Hälsningar Gnidde.
En annan liten fördel den får som köper sig fri från reklam är att rutan med "Mina sajter/Mina vänner" blir längre. Kan vara bra om man har flera sajter man hoppar mellan.
Jag är väldigt irriterad på den rörliga reklamen (synproblem) och är redan MINUS kund. Är dock tveksam till kostnaden för att slippa.
Jag har råd, men kanske inte alla som störs. Har man både PLUS och MINUS så blir det 440 kr/år.
Men jag är nöjd nu, och det verkar gå snabbare att växla sidor nu när man slipper vänta på att reklamen ska laddas klart.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#8 Ja, snabbhet kan också vara en positiv följd. Mindre att ladda…
Jovisst kan man tycka att det är dyrt. Så ser det mesta ut här i världen. Man får väga sin betalvilja/förmåga mot hur man uppfattar värdet av det man köper.
Jag föredrar dock ett sådant här system med valfrihet. Man skulle ju kunna tänka sig att hela iFokus var reklamfritt och istället hade enbart betalkonton. På det här viset är det gratis att börja och prova på och sedan väljer man dels om man vill stanna kvar - dels om man vill betala för extra finesser.

Tycker om valfriheten och att det är eget val att betala eller inte. Det kanske inte är stora pengar, men med alla aktiviteter och föreningar som jag är med i så räknade jag ut att jag betalar ca 1200:- år bara i "billiga" medlemsavgifter. Så jag är glad att slippa betala, då står jag hellre ut med reklam(som jag inte ens ser utom där någon påpekar hur störande den är, är nog halvt blind).

Vad ska man ha som signatur tro?

Jag blir inte ett dugg störd av reklamen. Varken av den stilla eller den som rör sig. Ser den helt enkelt inte. Har ju också en synskada och det verkar ju som de flesta som har någon typ av sådant har problem, fast själv klarar jag mig.
Blir tusen gånger mer irriterad när de bryter en film för reklam
.
Jag blir inte heller störd. Har tom "gått på" ett par reklamerbjudanden.
Visserligen var det sånt jag funderat på innan, men om jag inte sett annonsen så skulle jag nog inte ha kommit till skott ännu.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Reklamen är inget problem för mig.