Carl Gustaf Anderson
Hej!
Är det någon som har Emibasskivan och har tid och lust att kolla en Carl Gustaf Andersson åt mig?
(Emigranten Populär har jag själv och i den har jag kollat i och där har jag inte hittat honom). 1910 och 1920 var han och familjen bosatta i Woodland, Aroostook County, Maine.
Jag har nu fått fotografier av en släkting som var och fotade gravstenen i höstas och enligt gravstenen så var Carl Gustaf Andersson född 1862-06 och vad det ser ut att vara en 1:a (1862-06-01). Jag vet inte var i Sverige han var född eller när och varifrån i Sverige han for till USA.
Mvh, Kina.
Hej!
Den enda Carl Gustaf som var född i juni 1862, som jag hittat i Emibas:
Post 239662
Andersson Pålman, Carl Gustaf
Hemmason (ogift man)
f. 10/6 1862 i Växjö, Kronobergs län (Småland)
Utvandrad 29/3 1883
från Genesmåla, Södra Sandsjö, Kronobergs län (Småland)
till Amerika
Källa: Husförhörslängd, s. 191
Emibas emigrationsakt: Södra Sandsjö G 1883 030
/Anders
Hej!
Det finns en Carl G. Andersson född 1862 som reser med hustru Augusta, 36 år och dottern Lilly 2 år från Liverpool till New York och anländer 5 jul 1905. De var då amerikanska medborgare, men kom ursrpungligen från Westerljung enl Ellisisland-sajten.
Kan det vara rätt familj?
/Anneli
Hej!
Tack för svaren båda två!
#2. Tyvärr så är det fel familj.
"Min Carl Gustaf gifte sig 1891 i New Sweden, Maine.
Kina, om din Carl Gustaf gifte sig i New Sweden, Maine, så kan du kontakta Lynn A. Johnson på johnson@aasc.net. Hon är från New Swden och håller på och bygger upp en databas med alla svenskar som bott där.
Torsbo,
jodå, jag vet vem Lynn är och hon är jätte duktig.
Jag får ta kontakt med henne igen.
Mvh,
Kina.