Svahn från Västra Ryd (AB)?
Detta är nog som att jaga efter en nål i en höstack. Vi komför något år sedan över ett gruppfoto som jag tror är på min morfars släkt.
Vad som försegår på bilden är jag också osäker på. Födelsedag? Begravning? Bröllop?
Det finns inga anteckningar alls på fotot.
Tidsmässigt? -10 eller 20-tal?
Min morfars far hette Sigfrid Thure Svahn och modern är Ida Hermelina Cederholtaz.
Morfar var född -06 så han skulle kunna vara ett av barnen på bilden.
Jag vet att det är ett huggskott men jag måste chansa
Thomas

Det ser mer ut som en familjeträff eller ett äldre par och deras barn med familjer.

Jag tänker mig nog att man passat på att ta ett släktfoto i samband med en viktigare födelsedag. Jag har liknande foton tagna vid sådana tilfällen.
För sådana här foton räcker det ibland med att få identitet på en eller ett par för att det skall börja rulla på…
Bilder som man lägger in här kan vara upp till 800 pixlar breda. Utnyttja gärna det i sådana här fall.
Kan det vara begravning? Bilden är liten, så det är svårt att se om männen bär vita slipsar eller flugor. Kan det vara på 20-talet, inpå 30-talets början?

Mikroskopisk bild, men jag tippar också på släktsammankomst i samband med en begravning.

Ja - nog rör det sig om en begravning. Alla är mörkklädda. Männen har klätt sig i vit fluga eller slips. Det tyder på att det är de närmast sörjande. Dvs. släkten, inga övriga. Tidsmässigt ligger vi i slutet av 20-talet eller början av 30-talet. Dessutom finns det snö på träden, så bilden är taget under vintermånaderna. Västra Ryd - vilken av dem?

Halloj!
Västra Ryd tillhörde förr Uppsala Län. Numer Stockholm. I vardagstal är det Kungsängen.
När det gäller vad som försigår påbilden så kan det vara som du säger - en begravning. Tycker dock att personerna i mitten i mellanraden "sticker ut lite mycket". Men jag kan ju ha fel.
Försöker att hitta vem i släkten det kan vara som i så fall går bort.
Har inga dödsdatum på de flesta som föddes från 1850 och framåt.
Får nog kika i SVAR och se vad som finns. Jag har en misstanke att det kan vara min mf ff Carl August Svahn(Svan) född 1850-08-21 vid Petterborg, Västra Ryd (AB). Har inget dödsdatm för honom.
Hälsningar