Bättre struktur på Proveniens
Hittills har forum- och artikelkategorier listats i bokstavsordning. Jag tycker det gjort det lite svårt att hitta rätt.
Genom att sätta en siffra framför varje kategori kommer de nu att grupperas så att liknande kategorier hamnar intill varandra.
Det gör bl.a. att "övrigt" nu ska hamna överst istället för underst. Är man osäker så blir det lättare att placera där.
Det finns lite "hål" i listan för eventuellt nya kategorier.
Jag har gjort ytterligare några förändringar i hopp om att det ska bli lättare.

Tycker det har blivit en riktigt bra struktur nu
Bra!
En sak som är mindre bra tycker jag är att diskussionernas rubriker inte syns i sin helhet i listan till vänster. Den klipps alldeles för tidigt, och enda möjligheten att se vad det handlar om är att välja länken för att se diskussionen.
Här borde "iFokuskillarna" (tydligen finns det inga tjejer!) ordna så att antingen texten rullar (wrap) så det blir fler rader för en rubrik, eller så att hela rubriken visas när man håller muspekaren över länken. Det sista görs enkelt med en title-tag på länken.
Kanske du AndersE kan tipsa om detta i ert interna forum.
#3 Bra tips. Jag tror det var så tidigare.
#4 Ja, jag har också en definitiv känsla av att det var så tidigare.
#5 Det lär vara fixat och läggs ut vid nästa "deploy". Brukar betyda inom någon dag…

Hejsan!
Jag skulle först och främst vilja tacka för ett ypperligt forum med den "rätta inställningen" till sina användare!
Sedan skulle jag vilja väcka en fråga angående strukturen på forumen.. Jag tycker att det blir lite svårnavigerat och svårhittat med den struktur som kategorierna och inläggen har idag. Finns det några tankar om att byta forums-struktur mot någon mer "klassisk" struktur?
Mvh Mårten
#8 Hej Mårten!
Tack för berömmet!
Frågan om struktur diskuteras, men det verkar inte som att någon "trädstruktur" är aktuell.
Genom sättet att skriva namnen på de olika kategorierna har jag försökt göra det lite tydligare. Idag tror jag det största problemet är att placera ett nytt inlägg rätt. Det är nog lite lättare att hitta ett äldre.
En variant som varit uppe till diskussion är en möjlighet att ha "ickeklickbara" avdelare i raden med kategorier.
#4 det har tydligen blivit ändrar till det du föreslog, vilket är mycket bra. I övrigt är iFocus en väldigt intressant och kul sait att titta run i och skriva komentarer till inläggen.
Hälsningar Gnidde.
Excellente magnifico!

#3 eller så att hela rubriken visas när man håller muspekaren över länken. Det sista görs enkelt med en title-tag på länken.
Ja det fixades vilket ju är bra! Men om titeln innehåller " så kan man bara läsa fram till första " så på rubriken "Övrahjul" syns inte alls…
#12 Uppmärksamt! Jag ska framföra det!