Arvid Fredrik Posse
Någon (AndersB
) som har tillgång till Elgenstierna och kan kika på Arvid Fredrik Posse, född 20/1 1873. Jag känner till ett gifte med en Ingrid Elisabet Tingström. De skildes 1925. Finns där möjligtvist uppgifter om ett eventuellt andra gifte?
Utmärkt, behöver inlägg för att komma upp i Ametist! 
Arvid Fredrik Posse var bara gift en gång, med Tingström, så långt som Elgenstierna kunde veta. Men den är utgiven 1931 så det är möjligt att han gifte om sig därefter.
Men bingo i nya kompletteringsbandet! Jag tror det är precis det gifte du är ute efter om jag minns rätt från en annan diskussion.
Han gifter sig 1931 (inget datum) med Catharina Hannah Hedvig Lövenskiold från Norge i hennes 2:a gifte, född 1887 1/12 (källa Adelskalendern 1958).

Den här? I samma grav som Arvid Posse
1887-12-01
Posse, Catharina Hanna
f. 1/12 1887
Grevinnan
Hedvig Eleonora, Stockholms stad, Stockholms stad
Död 20/7 1965
Begravd 31/7 1965
Stockholms norra begravningsplats, avd. 1, kv. 13B, nr. 986 (urna, nr 3 i graven)
Graven upplåten i evärdlig tid (upplåtelse nr 1)
[l 1]
Stockholms kyrkogårdsförvaltning (Stockholms stad, Stockholms län)
Box 9
121 25 JOHANNESHOV
Tel. 08-508 301 00
kyrkogardsforvaltningen@kyf.stockholm.se
[k][1]Posten levererad 2008-08-25

YES!!!! Jag såg frågan på AF och fann att hennes första make ligger i samma grav som deras gemensamma dotter samt AF Posse och dennes ev. hustru, (den efterfrågade undrade jag). Tyckte det var lite märkligt att begravas med exhustrun, ffa då hon verkade ha gift om sig och även nya maken vilar där men alla har vi våra små egenheter och önskemål.