Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 748 ggr
Cheyenne
0

Efterlyser ett dödsdatum

Jag undrar om följande person finns med i den senaste versionen av Dödskivan?

Siri Hilda Eleonora Elliot, född den 28/11 1879 i Johannes fs, Östergötland.

Den sista noteringen jag har på henne är från en inflyttningslängd år 1902 då hon inflyttar till Adolf Fredriks fs i Stockholm. I marginalen finns en notering om att hon utflyttar 1924. Tyvärr sträcker sig utflyttningslängden för AF fs "bara" fram tom 1923 så jag kan inte följa henne vidare (i alla fall inte hemma vid datorn).

Cheyenne
0

*suck* Dags för sängen tror jag. Jag har ju hennes dödsdatum eftersom jag själv besöker graven. Dock vet jag inte var hon bodde då hon avled år 1937.

chrissan
0

--

Kan hon ha dött i Stockholm - men det vet du kanske redan. Kyrkogårdsförvaltningen kan ha församlingen

Elliot, Siri Hilda Eleonora

Fröken

Begravd 13/9 1937

Stockholms norra begravningsplats, avd. 1, kv. 11F, nr. 189 (kista, nr 4 i graven)
Graven upplåten i evärdlig tid (upplåtelse nr 1)

[l 1]
Stockholms kyrkogårdsförvaltning (Stockholms stad, Stockholms län)

Box 9
121 25  JOHANNESHOV

Tel. 08-508 301 00
kyrkogardsforvaltningen@kyf.stockholm.se

[k][1]Posten levererad 2008-08-25

Cheyenne
0

Ja, det där är ju "min skötegrav", där Axel Elliot är begravd med hustru och två av sina döttrar. Det får bli Kyrkogårdsförvaltningen eller Stockholms församlingars dödböcker.

Cheyenne
0

Fann hennes dödnotis i den första församlingen jag tittade i. Mindes plötsligt något pappa berättade för länge sedan; två av hans mormors systrar delade lägenhet på ålderns höst. Det stämde så tillvida att Ottonie Elliot och systern Teresia Elliot bodde ihop efter att de båda blivit änkor och det i Solna fs. Funderade på om det var så att även den tredje systern, dvs Siri hade flyttat till Solna. Hon gifte sig nämligen aldrig. Bingo!! Avled den 8/9 1937 i Solna fs.

Ibland är det tur att man har några grå kvar när man samtidigt inte har vett att notera viktig muntlig information.