Samtidigt noterar jag att Proveniens "aktivitetsindex" (som bara jag och mina Medarbetare ser) just nu är på "all time high"!
Jag fick precis veta att under januari månad har det skett 37 928 sidvisningar av Proveniens. Inte så pjåkigt.
Nä sannerligen.
Det är väldigt mycket.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Så här ser mina siffror ut för scangen.se just nu i rullande månadstal (enligt Google Analytics)
* 10 586
Besök
* 92 224
Sidvisningar
* 8,71
Sidor/besök
* 3,58 %
Avvisningsfrekvens
* 00:06:00
Genomsnittlig tid på webbplats
* 34,16 %
% nya besök
Proveniens ligger alltså i lä vad gäller sidvisningar i alla fall.
Sorry, kunde inte låta bli!
#7 Din sida är väl värd många besök!
Tack Anders, det var trevligt att höra. Det blir ju mer träffar efter hand när innehållet ökar. Men är också nöjd med att många nu återkommer och använder den s k Personsökaren som ett standardverktyg att söka släkt med. Nu når man nästan allt den vägen. Nyligen lade jag till Ancestry, Släktportalen och, inte minst, Familysearch. Dessa ger vad jag vet inga träffar i Google.
Personsökaren
#4 Fick precis tillgång till decembersiffran. Den var bara 24472, dvs ökningen var hela 13546.
Kan ju bero på att man har mycket annat än internet att lägga tid på i december…

Jag kan ibland tycka att Proveniens är lagom stor. Tidvis hinner jag inte med att läsa och följa allt här. Växer det mer kanske det helt enkelt kan bli för stort…
När sådana tankar kommer kan det vara kul att jämföra med iFokus största sajt - http://kolhydrater.ifokus.se/ - som har mer än 7 000 medlemmar! Med ett aktivitetsindex på över 60 000 när Proveniens sällan är över 6 000. När Proveniens under januari hade knappa 40 000 sidvisningar hade Kolhydrater mer än 625 000!
Så det finns ju uppenbarligen människor som tycker att iFokus-konceptet fungerar, och uppenbarligen finns det utrymme att växa.
Oh, där ser man, inte visste jag att Kolhydrater va så stort, jag får väl gå dit och kika på vad de sysslar med.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland