Ombyggnad till helgen!
Under lördag och söndag kan ni nog räkna med att iFokus ligger helt nere. Orsaken är att en uppdaterad version (iFokus 3.2) ska läggas in då.
Nu är det bara att hoppas på att det ska gå bra i helgen så att vi på måndag möts av ett iFokus med lite annorlunda utseende och en del förbättringar.
På måndag kommer det också att finnas en artikel på http://support.ifokus.se/ som förklarar skillnaderna.
Så passa på att göra något annat i helgen!

Man kan ju alltid släktforska! 

Jag ska måla om ett bord och några stolar. Har dragit på det men nu har jag inget att skylla på. 

Bara vi inte drabbas av abstinens..
Själv är jag dessutom gräsänkling i helgen…
Risken för abstinens äe mycker stor
Tog mig en paus i släktforskandet och konstaterade att här var det fortfarande igång.
De är nog kvälls och nattmänniskor, grabbarna!
Och så ska det förstås vara en hel del förarbete innan det stängs.
#7 Det är väl främst två av killarna som gör arbetet. Den ene bor i USA och den andre här, så det ska synkas lite tidsskillnad också. Klockan är inte så mycket "over there"…

Har du berättat för de om mina tomater? 
#9 Ska du åka till Amerika…

Ibland måste man göra det som krävs….!

Oj, är det redan klart??
#12 Vet inte… Ser faktiskt så ut…
Ja, det ser ut som om att vi redan är igång!
Håll tummarna för att allt fungerar…

Tjoho! Då får det istället bli tomatsallad till fiskgrantängen ikväll.
I Firefox 3.0.4 fungerar inte sidorna som dom ska. Någon svart ruta uppe till höger finns inte. Högerspalten med Avatar, länkar till meddelande och gästbok samt reklamen har halkat ner så den ligger lååångt ner till höger, under slutet på inläggsspalten.
Jag har kollat sidorna i IE och där fungerar dom. Men vem tusan vill använda IE? 
PS Det gör inget om reklamen stannar där nere….

Här fungerar sidorna som dom ska i Firefox, i alla fall.
Grabbarna är snabba antingen de är kvälls eller morgonpigga! 
Och nu blir man poängsatt! Anders har fått en ametist ser jag.
Jag rensade cachen, och nu fungerar sidorna även i min Eldräv. 
Här fungerar det också. Använder bara Internet explorer.
Kan inte förlika mig med Mozilla med sina bokmärken m.m.
Så här är en bakåtsträvare - Dido.
Hälsn. Eivor
Lite problem att öppna en del äldre inlägg.
Hoppas det löser sig.

Här verkar allt fungera bra.
Jag hade planerat in annat och har ägnat kvällen åt långa härliga Proveniens-diskussioner tillsammans med en likasinnad.
Det lilla jag hunnit titta in så verkar det ha gått långsamt först men fungerar bättre nu?
#16 Det liknar hur det ser ut hos mig när jag använder IE6 på jobb. Kna du prova med att testa annan upplösning (större) på skärmen?
#24 Som jag skrev i #19 så fungerar det efter en cache-rensning.
Överraskande att ombyggnaden gick så snabbt!
Här fungerar allt som det ska, verkar som det går snabbare o smidigare!
#21 Då är jag också en bakåtsträvare för jag använder också Internet Explorer 
Tydligen var det så att förra uppgraderingen strulade mycket så därför valde man att gardera sig med att det skulle ta hela helgen.
Det gick tydligen mycket bättre denna gång - och snabbt - även om man har lite serverproblem som förhoppningsvis ska fixas snabbt.
Några kända buggar:
- Om du skriver en kommentar kommer inlägget att bli fetmärkt - trots att det är du som gjort sista kommentaren. Irriterande…, men det jobbas på det.
- Meddelanden. Här finns en del buggar. Ordningen på meddelanden, fetmärkning på sådant du själv fixat osv. ha tålamod!
- Serverproblem. Lite då och då sker korta stopp. Det jobbas på det också. (Från USA…)
#18 Att jag redan fått en Ametist beror ju på att jag "fuskat"…

Det finns två "specialsajter" för iFokus olika värdar och Medarbetare. Där har man testkört den nya versionen ett tag så där har jag "fuskat" till mig en del poäng.
Dessutom har Proveniens varit en "testsajt" så den senaste tiden har jag sett Proveniens i ny verison vilket innebär att allt jag gjort på Proveniens den senaste tiden givit mig poäng.
Det som jag främst ser som positivt med stenarna är att man som ny på sajten kan se vilka som är "gamla på gården", dvs som besöker iFokus ofta och är aktiva.
Sen är det väl upp till var och en om man vill strunta i detta eller om man tycker det är lite kul. Själv tycker jag det är lite kul…

Inläggsabonnemangen fungerar inte längre. Det har gjorts inlägg i en diskussion som jag abonnerar på, men de har inte kommit per epost.
#30 Tack, jag ska framföra det.
Jag tycker att hela framsidan blivit mer överskådlig och inte så plottrig.
Klart bättre.
Emailaviseringen har jag inte lyckats få någon gång.?
Kanske gjort något fel.
Eivor
#32 Kul att du gillar det. Jag tycker också det blivit ett litet "lyft".
Jag har påpekat felet med aviseringar.

Blir helt tokig. Först funkar sidan bra, det går fort. Sen helt plötsligt tar det tid, inget kommer fram och sen blir jag time out, för att läsa nya inlägg. Då tröttnar man ju helt på att läsa inlägg.
Vad ska man ha som signatur tro?
#33 - Anders, jag menade att jag aldrig fått några aviseringar tidigare heller.
Har kanske inte kryssat i rätt i inställningarna.?
Eivor
#34 Ja, de här tillfälliga "tvärstoppen" har hängt med. Det gjordes ett större arbete i förmiddags för att komma till rätta med det, men det lyckades tydligen inte.