Född 1851 i Stockholm
Hej!
Jag har på Rotemansarkivet och på Klara skivan hittat en Carl Dreier Knutsen född 23 december 1851 som skall vara född i Klara.
Jag undrar om det finns någon som har tillgång till födelseboken för detta år, jag skulle nämligen väldigt gärna veta föräldrarna till denne Carl.
Tacksam för all information.
Jag försöker att hjälpa en man i Norge med att hitta Dreier i Sverige, och tyvärr verkar jag ha hamnat i Stockholm. Det är ju en plats jag försöker undvika i min forskning, är lite för stor för mig. Trivs bäst på landsbygden.

Skall kanske tilläggas att jag har hittat Carl Dreier på 1890 skivan också.

Föräldrar:
Hyrlakej Eilert Mathias Dreier och hans hustru Maria Johanna Bjärm 26 år. Han är döpt till Carl Knudtzon (förnamn).
Bor i Röda Bodarna nr 1
Fadern blir enligt mantalet senare hotellvärd, rörelsen drivs vidare av änkan. EM Dreier är född 17 juni 1821, hustrun 27 april 1826. 1860 i mantalet har de också:
Carolina Margareta 18490725
Johanna Maria 18530430
Bor då i staden västra, kv Pyreneus nr 1, Stora Gråmunkegränd
1870 är änkan husföreståndare, då på Kindstugatan 18 i Nikolai (Gamla Stan) kv Cepheus. Dottern Johanna är skriven i hovförsamlingen (arbetar alltså vid hovet)

Åh tack Chrissan, du är en klippa.
Tackar så hjärtligt för informationen.

Han blev boktryckeriarbetare och dog enligt annons i Kugelberg 11 mars 1892 (kallades då Knut Dreier), efterlämnade änkan Christina Lovisa och späd dotter.

Jag tackar än en gång, sen är det ju lite pinsamt att jag själv inte kollade i Kugelberg då jag har den skivan. Men glömmer alltid bort att jag har den.