Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettindividforskning
Läst 2123 ggr
ifodalo
0

Kvinnevad 1

Hej - jag har bott på Kvinnevad 1. Om du kommer från Harlösa så har du idag först ett hus till vänster, den gamla banvaktsstugan. Därefter kommer järnvägen och efter järnvägen finns en grusväg. Bredvid den grusvägen låg här förr ett hus som hade adress Kvinnevad 1. Det var putsat i två våningar. Är idag rivet.

ifodalo
0

Kvinnevad 1 har jag bott på. Om du kommer från Harlösa så har du först den gamla banvaktsstugan på vänster sida. Därefter har du spår efter den gamla järnvägen, sedan en skogsdunge och bredvid denna en grusväg. Bredvig grusvägen låg förr ett hus i två våningar, putsat (har varit både vitt och gult). Detta hus hade adress Kvinnevad 1 , men jag är osäker på om alla husen i närheten hade denna adress eller om det bara var detta huset.

D.Lindsjö

AndersE
0

Hej ifodalo!

Du har lagt inlägget under "individforskning". Undrar du om någon plats eller någon person?

lizzkulla1
0

kvinnevad 1

det var omkring när jag föddes son mon mor-far bodde där 1942.

far var militär och mor jobbade i köket liksom hennes syster karin som också var gift m. en militär

far    ollle jönsson    mor karla jönsson

jag tom jönsson/ genom lizzkulla1

trpr du det kan finnas foto på kvinnevad1?     tack för svar

lizzkulla1
0

vi skall på stor släktträff 16 maj på johan ochj ohanna hanssons sida.

då kör vi och letar upp detta

Silvåkra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: Kan det vara det här huset i Kvinnevad ? Alla husen in mot regementet har fastighetsbeteckningen Kvinnevad 1:
Det här hade fastighetsbeteckningen Kvinnevad 1:35 och var första huset på vänster sida efter det att man passerat järnvägen.

• Redigerat 2023-12-04 13:42 av Silvåkra