Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 1349 ggr
Cheyenne
0

Dödsort i Halmstad

Någon som har tillgång till senaste versionen av Dödskivan och kan kika på var följande person bor vid sin bortgång.

Agnes Ester Alfrida Svensson, född 1890-11-27 i Tingsås fs, avliden 1964-08-27.

Hon ligger begravd i Halmstad.

svenne
0

18901127-462

Svensson f. Lundberg, Agnes Ester Alfrida

Järnvägsgatan 6 A Halmstad

Död 27/8 1964.

Kyrkobokförd i Martin Luther, Halmstads kn (Hallands län, Halland).

Född 27/11 1890 (ingen uppgift om födelseort)

Änka (1942).
--------------
Källor:
DB, FS / DOR 64 / UTD 61-67

Cheyenne
0

Tack svenne!

Just nu orkar jag inte med kyrkböcker från 1700-talets Småland så jag roar mig med att uppdatera mitt släktprogram - med hjälp av nya Begravda i Sverige - de dödsdatum som tidigare saknats.

lisopasi
0

Vari Småland är det du har rötter?

Cheyenne
0

Kronobergs län, Tingsås, Uråsa, Väckelsångs och Linneryds församlingar. Min Farfars rötter som håller sig stadigt i dessa fyra fs från 1750-talet fram till 1900-talet.

lisopasi
0

ok, Jag har någon pytteliten avstickare i Linneryd (tror dät är någon Hane-släkt) + att mammas kusin gifte sig med en därifrån. Annars är alla mina Smålandsanor runt Torsås

Cheyenne
0

Jag har anor på min farmors sida i Kalmar län också; Ryssby, Mönsterås och Västra Ed som exempel men de var adliga och är extremt lätta att hitta i de tidiga hfl.

Ovanstående beskrivna letande efter mina torpar- och bondeanor, sätter verkligen mitt tålamod på prov. Sen vet jag inte ens om de var torpare och småbönder (jag förutsätter det) för förutom att prästerna inte brydde sig om det där med födelsefs så verkade inte de där med angivelse av yrken så viktigt heller.  MEN, jag fann att min ff fm mf, Magnus Nilsson, född 1758, troligen i Väckelsång eller där omkring, var Rusthållare. Utskivet i hfl och allt. Tjo, alltid något!!

lisopasi
0

ja det är minst sagt surt när de inte skriver ut födelseförsamlig och yrken i hfl