Födelsebok för Bunkeflo 1915 ?
Hjälp!
Min gammel-farfar är född i bunkeflo 1915. Hur tar jag reda på vilka hans föräldrar var?
Tittade på Genline's hemsida och där stod att volumen är SCB. Betyder det att den finns hos dem? Eller hur ska jag gå till väga?

Har du Genline? SCB-utdragen finns upplagda på Genline. Annars finns de på SVAR också.
#0 Du kan ju alltid prova att skriva till Bunkeflo församling.

Är det bara jag som tycker att SVAR har en väldigt omständig och svårnavigerad hemsida! Tog väldigt lång tid för mig innan jag hittade SCB-utdragen.
Jag kör helst ARKIV DIGITAL och den känns mycket enklare.
Tack för er hjälp!
lånar min egen tråd lite 
Jag hittade personen jag sökte men det är en annan person jag letar efter som är född 1937 i Lund. Men hon verkar inte alls lika lätt att hitta då där inte verkar vara något register över städer/byar som det var med förra personen.
Vad gör man då? Vill helst slippa skriva eller ringa den församling hon föddes i.

Lever personen fortfarande med tanke på att hon föddes 1937? Om så, kontakta församlingen eller börja bläddra
Du bör ju inte fråga om nu levande personer.
Vet du att hon föddes i Lund så har du tre ställen att söka efter; Lunds Lasarett, Lunds Stadsfs samt Lunds Landsfs.
Jo personen lever och är en nära släkting som jag inte har någon kontakt med.
Anledningen att jag vill veta är för att jag vill få reda på vem hennes föräldrar är, inget annat.