Gott nytt år 2009

Gott Nytt år och tack proveniens för ett intressant 2008 med roliga/intressanta inlägg!
Ja, ett Gott Nytt 2009 önskas ni alla!
Jag har lite tankar för Proveniens nästa år, men de får mogna lite till så återkommer jag. Jag funderar kring ett nyårslöfte som går ut på att jag ska prioritera bättre, rensa bort en del aktiviteter som tar mycket tid men ger lite, för att istället kunna ägna mig mer åt det som är viktigt och givande. Proveniens hör till det jag skulle vilja lägga mer energi på.
Vi får se…

Vi väntar med spänning…

Ja, vi ser fram emot ett intressant 2009!
Här blir det Vätternröding och gamla minnen med kusinerna, men först en finare Amarone på eftermiddagen. Champagne, fyrverkerier och beskådande av raketerna i Karlsborg från vätterstranden vid 12-slaget.
Gott Nytt År!

#4 Vad gott och trevligt Ni verkar få.
Gott slut på 2008 och Gott Nytt 2009 tillönskar jag er alla vänner på Proveniens.
Det har varit ovanligt tyst här. Förr om åren har smällandet börjat flera dagar innan nyår, men först igår kväll hörde jag det två gånger på hemvägen från jobbet. Idag har jag inte hört någon smällare än, det brukar annars låta som om någon står och kastar sådana pjäser mot husväggen.
Jag hoppas förstås att det förblir ganska tyst, inte minst med tanke på alla små och lite större hundar jag brukar möta med sina mattar och/eller hussar på promenad i samhället.
Det nya året vakar jag in med domkyrkoklockorna och Christoffer Murray i radion.

Ja, Christoffer och nyårsklockorna är ett måste! När jag firade i stan öppnade vi fönstren och lät Storan i Uppsala Domkyrka dåna klockan 12.
Gott Nytt År önskar jag er alla!
I kväll kan ni festa lite längre eftersom dygnet förlängs för att justera tiden. Men så lång tid blir det inte bara en sekund.
Även jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År
Gott Nytt År till alla på Proveniens

Gott nytt år till alla.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fortfarande lika aktuell.
Den tonsatta bönen "Lord's Prayer" (Fader vår) vilken är den mest lästa bönen (2 miljader Katoliker, Protestanter och Kristna Ortodoxer läser den vid kristna högtider). I de engelskspråkiga länderna sjunger man av tradition den vid 12-slaget. Vid milleniumskiftet blev den även en världshit i en inspelad version med Cliff Richards och under en ny titel "Millenium Prayer"
Gott Nytt År alla vänner!

Gott Nytt år från Skaraborg! Rimfrost och någon minusgrad.

Gott Nytt År från Finland
Gott Nytt År från ett grått o råkallt Skåne!
Gott Nytt År!
En liten bekännelse…jag har också tagit mig en gran…
Den här fick jag på ett rödingblänke o 0.17 Fireline i Knäsjön, norra Dalarna
Mitt livs bottennapp mitt i sjön, men upp kom hon. Den återbördades omgående till sitt rätta element uppe på backen eftersom den inte ingick i fiskebestämmelsernas lista över tillåtna arter..
Ps: Vi fick nog fisk också, men granen glömmer jag aldrig.
Gott Nytt År!
Nu börjar knallandet så smått, men jag tycker också att det har varit lugnare i år. Inga pipare runt fötterna vid långpromenaden tidigare på eftermiddagen.
Tolvslaget på Skansen hör till traditionen. Fast champagnen är ute i kylan. Det blir istället en supergod amarone Corte Giara, till hummer i tomatsås, delad med närmsta släkten om någon timme. Grand Finale med en ädel ost vid namn Magna från Oviken.
Gott slut, alla!
Gott nytt år !

Gott nytt år och tack # 13 för den hälsningen.
# 17 vackert
Gott Nytt ÅR!
GOTT NYTT ÅR 2009! 

Nu är det nytt år! hoppas alla får ett bra 2009!
Ja, det hopas jag också och det nya året har börjat med vackert väder, några minusgrader, frostvitt och strålande sol!

Kom hem vid halv två i natt, efter en middag i trevligt sällskap, god mat och god stämning. Vi försökte pricka tolvslaget utan tv eller radio, så vi tror vi missade med ca fem sekunder, vilket inte var så illa. Men det gick det med.
Nu är detr sol och vitt på marken(kan vara någon snöflinga men mest frost tror jag).
Ha ett bra 2009!!
Vad ska man ha som signatur tro?
Gott Nytt & God Fortsättning tillönskas all som läser & Skriver här
Hälsningar Gnidde.
Gott nytt år från Alkmaar i Holland. Nyårsafton hade vi också minusgrader med rimfrost.
De riktigt skridskogalna vågade sig t o m ut på isen inne i stan. Visserligen en grund kanal, men det såg inte helt säkert ut. På ett annat ställe har redan en skridskoåkare troligen försvunnit under isen. Han saknas i varje fall från i går.
Så fort det blir lite is så drömmer holländarna om en ny "Elfstedentocht", en skridskotävling längs elva städer, men då får det allt frysa betydligt mer. Jag väntar i varje fall på tjockare is innan jag ger mig ut på kanalerna.
Nyårsfirandet har fortsatt idag, hos mig i alla fall. Svärmor är på besök och idag har vi hunnit med en härlig promenad i minusgrader och med gnistrande blå himmel.
Dagen avslutades med middag bestående av chévretoast, oxroulader med Gorgonzola/portvins-sås pch potatisgratäng samt vaniljglass med varma hjortron. Diverse passande drycker där till.
Såsom varande nörd hittade man anknytningar. Hjortronen ledde till kommentarer om gamlafarmor som hade sameursprung och det passande Muscatel-vinet var inköpt under släktresan då svärmor fyllde år och vi alla samlades på kryssning.

#28. Har varit på alla ställena utom Lanzarote, fast aldrig på en kryssning. Tycker inte alls att 22 000:- är särskilt mycket, för det inkluderar ju en hel del faktiskt. Verkar som en rätt lagom kryssning i en skön takt.
Är lite dåligt insatt nu för tiden, men vad skulle en vanlig charterresa för en familj kosta…….om man nu inte åker med sista minuten? Är det så mycket billigare tro?
Hm, oxrulladerna med gorgonzola/portvins-sås är ju inte helt fel det heller
.
#27. Att åka skridskor på de holländska kanalerna måste ju vara jättekul. Fast då ska det vara tjockt med is, för jag är lite kinkig vad gäller sånt.