Rumlande sven
Hej allihopa. Jag brukar vara på andra sajter här på fokus. Men saken är den att jag fått uppgift om en låt av Östen Warnerbring med en rad som lyder "rumlande Sven" Just den Sven som låten handlar om skall vara min far. Om någon vet nåt om den vore jag glad. Östen Warnerbring och en annan artist som hette/heter Carli tornehave umgicks med min mor och hennes make. Jag kan tyvärr inte fråga mor, för hon minns inte så bra längre. Jag vet inte i vilken grupp jag skall lägga den härm en jag provar.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#0 Hej anki1!
Du frågar om vi vet något om låten? Vill du ha sångtexten eller något annat? Eller söker du en bekräftelse om det är din far som nämns? Eller vill du veta något om din far?
Hej Jag skulle bli glad för all den info som jag kan få. Jag miste min far när jag var 10 år gammal. Fast mina föräldrar var skilda sedan jag var liten. I och med dödsfallet miste jag även kontakten med släktingarna på fars sida.
#2 I så fall får du nog börja berätta vad du vet. Vad hette din far, var och när var han född?
"Rumlande Sven" är inte mycket att gå på…

Min far hette Sven Karl Hugo Lindström . Han föddes 25/7 1930, var näst älsdt i en skara på 4 pojkar föräldrarna hette Hugo och Ester Lindström. Jag tror att bodde i Rimbo trakten. Farfar kon nog ifrån trakterna av Åker Styckebruk. Han flyttade ifrån Sörmland efter att ha blivit osams med sina föräldrar. Mamma (som heter Ingegerd) och Sven träffades nog i slutet av 40 talet. de gifte sig 1950, då min storebror var på väg. Under tiden mamma väntade mig skiljdes de. Och mamma träffade en ny man som blev min Styvfar och pappa till min och brorsans småsystrar, äldsta syrran är 1,5 år yngre än jag är. Vi bodde i Hökarängen, en förort till Stockholm. Och under den här tiden så umgicks mamma och hennes nye man och min far med Bla Östen Warnerbring och Carli Tornehave. Jag var då endast ett par år gammal. I våras frågade en kusin mig om jag kände till nåt om den sången, samt sa att denne Sven var min far. Sven dog av hjärtsjukdom i feb 1964. Han gifte sig på sin dödsbädd med Gunborg som han väntade barn med, hon hade tidigare 4 söner. Hon är fortfarande i livet men jag har inte haft någon kontakt mmed henne och inte heller med min lillebror som fick namnet Sven Han borde vara runt 44 år nu.