Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: släktforskning
Läst 4230 ggr
Sandra-B
0

Person född på 1950-talet

Hej!

Undrar om det finns något sätt man kan få reda på information om en person född på 1950-talet (har exakt födelsedatum samt fullt namn, dock osäker stavning)?

Tacksam för hjälp/tips!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

AndersE
0

Ja, det finns två CD-skivor - en med 1970 en med 1980. Du kan nog hitta dem på de flesta bibliotek.

Där kan man hitta alla svenskar som levde de åren. Det går att se var de bodde, och andra på samma adress.

Dock tror jag ingen lägger ut svar på frågor, eftersom det berör nu levande personer och ingen vill väl se sådana uppgifter om sig själv på nätet.

Sandra-B
0

Tack!

Då ska jag försöka ta mig ner till biblioteket i veckan men vad är det jag ska fråga efter?
CD-skiva med levande personer under 1970/1980-talet och hoppas att de vet vad jag är ute efter då?

Får man bara reda på var de bodde och vilka som bodde på samma adress eller kan man få reda på mer info om familj, föräldrar och syskon? Föräldrar är de jag speciellt är intresserad av.

Nä, det förstår jag, därför jag inte skrev några detaljer utan bara en allmän fråga:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

signemo
0

Ett tips är att du går till folkbokföringen.Be dem först ta fram personen föräldrar. Sen dessa föräldrars alla barn.

Var rädda om varandra

ambi
0

Det går bra att maila till mig, så kan jag kolla i min 70-tals skiva. Det finns säkert någon som har 80-tals skivan också.

Du får reda på födelseår, plats, vilka, som bor i samma familj.

ambackman (at) bredband.net

Ingegerd
0

Du kan maila mig om befolkningsskivan för 1980, epostadress något justerad: i.johansson(at)hem.utfors.se.

Det du frågar efter på biblioteket är annars CD-skivorna Sveriges befolkning 1970 och 1980.

Är efternamnet ovanligt eller om det bara bor några få på adressen, kan du troligen se familjesammansättningen.

Om den person/de personer du söker råkade bo i ett hus med massor av lägenheter och de dessutom har ett vanligt efternamn, då kan man inte dra några slutsatser om familjesammansättning. Jag tar mitt boende på 70-talet, ett höghus med många ingångar, som exempel: Två Ingegerd Johansson i samma ingång (en på våning 6 och jag på våning 9), ytterligare en I Johansson (Ingrid) på våning 9, och så förstås många med andra förnamn men samma efternamn.

[SvenA]
0

Det enklaste är att ringa skatteupplysningen där kan man få hjälp

Har själ annvänt mig av detta vid flera tillfällen med goda resultat

Sandra-B
0

Tack snälla för hjälpen!

Jag har mailat er # 4 & 5.

**SMF 237 Sweet Dream's