Bra tips nu i jul……
Erbjudandena fortsätter…
Just nu finns i alla fall åter möjligheten att abonnera tre år för
3 000:-

Typsikt, jag som betalde ett 1-årsabonnemang igår.
Får man ett nytt lösenord på Genline? Jag provade att logga in och det gick bra. Men jag får inte upp några församlingar när det t.ex. gäller Malmöhus län.
@nn
#3 om du förnyar ett abonnemang tror jag du behåller ditt gamla.
Du får ett nytt lösen via mail när din betalning registrerats hos Genline.

Det kom ett mejl nu i morse med nytt lösenord. Så nu fungerar allt som det ska. Nu är helgen räddad…

@nn

Nytt erbjudande via mailen med rabatterade (!!!) priser på förbundets CD-skivor (1970 o 1980)
Saxat från mailet:
Specialerbjudande för Genlines medlemmar
Många av Genlines kunder har dragit fördel av erbjudandet som vi förde fram inom ramen för Genlines samarbete med Sverige Släktforskarförbund om att köpa Sveriges Dödbok 1947 – 2006 till ett reducerat pris. Som ett fortsatt led i samarbetet mellan Genline och Sveriges Släktforskarförbund kan vi nu erbjuda alla medlemmar specialpriser även på CD-skivorna Sveriges befolkning 1970, Sveriges befolkning 1980 samt på en provprenumeration på tidningen Släkthistoriskt forum.
Vidare kan man läsa
Ordinarie pris för Sveriges befokning 1970 och Sveriges befolkning 1980 är 595 kr per CD-skiva. Till detta tilkommer porto, emballage och expeditionsavgift på 45 kr.
Du som är medlem hos Genline betalar endast 495 kr styck och detta pris inkluderar porto, emballage och expeditionsavgift. Du sparar alltså en bra bit över 100 kr!
Vill du göra en riktigt bra affär köper du båda CD-skivorna och betalar då ett paketpris på 850 kr inklusive porto!
Samma pris som Förbundet erbjuder sina medlemmar 
Och så slutklämmen:
Beställning
Du beställer CD-skivorna samt tidningsprenumerationen genom att skicka ett e-postbrev till order@genline.se. Genline kommer därefter att vidarebefordra beställningen till Sveriges Släktforskarförbund som tar betalt för produkterna och ombesörjer leveransen till dig. Du kan alltså inte köpa CD-skivorna och prenumerationen på Genlines hemsida eller direkt av Genline.
Alla försäljningstrix är bra utom de dåliga…! 

Julspecial på Genline: 10 månader för 895 kronor, billigast hittills?

Måste det vara. Fick mailet och tänker utnyttja erbjudandet.

Fick ett erbjudande gm. Släktforskarnas hus i Leksand. Tolv månader för 1.495 kr. Tyckte jag var hyggligt. Avsåg att tacka ja till det i januari. Nu blir det tio månader istället. Från nu.
Gillar inte metoden att sälja med ständigt varierande priser. Fullbetalande kunder surnar till ordentligt.

#10 Kan det verkligen finnas några "fullbetalande" kunder efter alla erbjudanden som varit under åren?
Själv tänker jag betala 895:- och förlänga mitt abonnemang som går ut i juli 2008 med tio månader.
Jag rekommenderar att alla kollar om de 'egna' socknarna finns hos Arkiv Digital (www.arkivdigital.se) innan man nappar på något "erbjudande" från Genline.
Färgbilder direkt från originalen är trots allt något annat än svartvita kopior av raspiga mikrofilmer…
Den som har en stund över i påsk kan köpa endagsabonnemang på Genline för 9:-!
Det låter mindre riskabelt (med tanke på Genlines framtid) än ett flerårsabonnemang… 

Jaha, då var det dags igen…..
"
Hösterbjudande
Nu när det har blivit svalare i luften och mörkare på kvällarna passar det perfekt att återigen ta tag i sin släktforskning. Genline erbjuder därför alla kunder att till specialpris köpa ett kortare abonnemang på två veckor eller ett längre på åtta månader.
* Just nu kan du köpa ett två veckor långt abonnemang på de svenska kyrkböckerna i Genlines digitala bildarkiv för endast 99 kr.
* För dig som vill ha ett längre abonnemang erbjuder vi åtta månader för endast 995 kr. Passa på att släktforska i de historiska kyrkböckerna ända fram till sommaren till detta låga pris!
Beställ senast den 13 oktober 2008 för att ta del av erbjudandet

Under #8 fanns alltså för knappt ett år sedan ett julerbjudande enligt följande; 10 månader för 895 kronor
Nu får man alltså 8 månader för endast 995 kronor.
"Allting går att sälja med mördande reklam
Kom och köp konserverad gröt!" 
Varför just åtta månader? Vågar de inte garantera att det finns någon "gröt" därefter? 

Och på Släktforskardagarna kostade det 1000 kr för 12 månader, så då räknade de med längre överlevnadstid än nu :-)