Har du bytt kön?

I samband med att nya iFokusverisonen lanserades verkar det som om många medlemmar "bytt kön".
Du kan kontrollera genom att:
- trycka "Inställningar" längst upp till höger
- Under rubriken "Personliga inställningar" trycker du "Ändra personliga uppgifter"
- Kontrollera så att rätt kön är markerat
Mycket snabbare och enklare än operation…

Jag stod kvar som kvinna i alla fall :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Född kille, alltid kille. 

också rätt kön men däremot så har jag problem när jag skriver svar i inläggen, det händer att det försvinner så fort jag tryckt på att det ska skickas och ibland kastas jag ur forumet helt utan anledning.
#3 Det är väldigt irriterande. Har man skrivit något långt kan det vara klokt att markera texten och trycka "Ctrl+C" innan man publicerar.
Annars fungerar det ofta att trycka på "Tillbaka-knappen" så finns kommentaren kvar och man kan trycka "Skicka kommentar" en gång till.

Åh nej, så enkelt det hade varit =)
Jag precis har lyckats skicka iväg två st. så det hela ska nog ordna sig och skulle det strula så har jag ju lärt mig något nytt idag, Tack!

3 st. 
Jag hittar varken "Personliga inställningar" eller "Ändra personliga uppgifter". Jag kommer bara till "Aktivera blogg.." men någon sådan har jag inte och har inte planer på att starta någon.
Ett litet försök att hitta till min profil genom att trycka på en skribents ruta och sen på mitt namn på "Senaste besökare" eller vad det nu är det står till höger hjälpte inte heller.
Så än så länge vet jag inte om det står kille eller tjej i min profil. När jag la in uppgifter skrev jag i alla fall "tjej" eller om man kryssade i en ruta, jag minns inte riktigt.
Jo, nu när jag klickade på min ruta i inlägg #7 kom jag rätt. Mitt kön är oförändrat!

Längs, längst upp till höger : Min Sida! Det tog tid att hitta den.
Inga ändringar i könet här
Hälsningar Gnidde.

Jag är fortfarande man….
#7 Jag kan inte heller ändra i min profil. Det du beskriver är exakt samma sak jag råkar ut för.
#8 Jag kan titta på mina uppgifter liksom du kan. Där står det tjej och det borde det inte göra.
Längst upp på sidan här - i grått - står det "inställningar".
Går Du in där och till personliga inställningar, så kan Du ändra från kvinna till man -eller tvärtom.
Så blir Du karl igen Xian :)
Eivor
#12 Det kan vara att du inte "aktiverat" din sida. I så fall kommer det instruktioner om hur du gör när du klickar på det gråa "Min sida" allra längst upp.
Jo, jag har hittat det som står längst upp till höger. Men när jag klickar på "Inställningar!" får jag upp "Aktivera din blogg och fotoalbum"! Men ingenting om "Personliga inställningar" Det är det som är problemet! Så jag får nog förbli ett fruntimmer 
#15 Du måste aktivera först. Däremot finns inget obligatoriskt bloggande eller fotouppläggande…

Oförändrad!
#16Tack! Nu blev jag av med det efterhängsna fruntimret 
Att jag är den jag är framgår ju klart av min signatur. Åtminstone för dem som har råkat hitta Xstad och Xnopeln i kyrkoböckerna. 
#18 Välkommen ut!

(Och även om det inte är ett tvång, så kan du nu lägga in bilder eller skriva blogg/dagbok…)
Jag upptäckte nu att också jag står som "tjej". Men det har inte ändrats från "kille" - det stod inget alls i den rutan tidigare; jag tyckte att det framgick tillräckligt tydligt av namnet, som står i klartext på sidan…
Men det är omöjligt att ändra, eftersom det inte går att "aktivera" sidan. Både "Min sida" och "Inställningar" leder till samma formulär, men det enda som händer när jag fyller i namn och lösenord är att jag kommer tillbaka till samma formulär - om och om och om igen…
Jag är redan inloggad, så cookies är aktiverade; och webläsaren är inställd på att acceptera skript från iFokus - men det hjälper inte…
#20 Skumt. Ska kolla lite och återkommer…
#20 Ranrike, kan du prova igen?
Det blev i varje fall annorlunda…
"Min sida" leder nu verkligen till min sida, men utan möjlighet att ändra något.
Under "Inställningar" får jag beskedet "Sorry, här kommer du inte in… Du har inte rättigheter att administrera den här sajten."
Och det är det samma besked under alla de olika flikarna, "Användaruppgifter" med mera.
Men när jag klickar på "Aktivera din blogg", så kommer jag äntligen till det formulär som tidigare låg direkt under både "Min sida" och "Inställningar".
Men resultatet är det samma som tidgare när jag fyller i namn och lösenord: Tillbaka till 'ruta 1'…
#23 Jag gör ett nytt försök…
#23 Ett råd som fungerar för många är att logga ut, stänga/öppna webläsaren och sedan logga in igen.
Det kan också fungera att tömma webhistoriken (Verktyg - Internetalterativ - Webbhistorik - Ta bort)
Att logga ut och in igen hjälpte inte.
Att stänga webläsaren - igen - får bli en senare fråga; nu har jag flera flikar öppna med andra sidor.
Men det har alltså inte fungerat varken i går eller i dag. Och däremellan var datorn avstängd, cachen tömd och cookien raderad…