Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: historia
Läst 623 ggr
AndersE
0

Sveriges historia i bokform

"Och det är det största bokverket som gjorts på ett halvt sekel då Bonniers gav ut sitt verk, vilket nu är hopplöst föråldrat, säger Dick Harrison."

I dagens HD berättas om ett nytt standardverk om Sveriges historia. Det ges ut i åtta band av Norstedts förlag AB med start nästa år.

"Det kommer även att bli en utställning om Sveriges historia på Historiska museet i Stockholm år 2010."

Läs mer

[

](http://blogg.hd.se/slaktforskning/2008/09/15/sveriges-historia-aven-i-bokform/)

AndersE
0

Jag ser fram emot detta och tror nog jag kommer att köpa. Jag gillar tanken på att ha böckerna i bokhyllan. Att snabbt kunna slå upp den epok som man sysslar med i släktforskningen och förhoppningsvis få bakgrundsbilden.

Fast om de ges ut kronologiskt lär det dröja innan man är framme i det 1800- och 1900-tal som intresserar mig mest.

Cheyenne
0

Absolut! Detta blir en given samlarsvit. Ser bara på barnens läroböcker i historia, fyllda med faktafel som bara hängt med år efter år.

[SvenA]
0

Man får hoppas att de även kommer som ljudböcker så att även vi får ta del av detta

AndersE
0

#3 Jag har mest sett romaner som ljudböcker.

Finns det facklitteratur också?

[SvenA]
0

Det finns ett litet fåtal

Jag har en kokbok på CD

Den rutiga