Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettdatorprogram
Läst 2231 ggr
AndersE
2008-09-10 12:35
0

Genline-problem

När jag försöker starta GFF försöker den uppdatera, säger sedan att det är uppdaterat - men sedan hamnar den i någon sorts evighetsloop.

Jag har provat att ta bort GFF helt. Jag har laddat hem nya versionen från Genlines hemsida.

Hjälper inte…

Någon mer som råkat ut för detta?

chrissan
2008-09-10 12:41
0

Det funkade igår kväll när jag installerade Genline. Och gick at starta nu.

AndersE
2008-09-10 13:21
0

Provade åter att avinstallera, starta om datorn, gå till Genlines hemsida och ladda hem igen.

När jag startar kommer en ruta upp:

1. "New version  exists, trying to upgrade"
  2. Finns bara OK att välja på…
  3. Efter en stund:
  4. "Download complete!"
  5. Finns bara OK att välja på…
  6. "The program is updated, it is now started."
  7. Finns bara OK att välja på…
  8. Och så börjar vi om på no 1 i en evighetsloop…

Synnerligen irriterande!

Jag har skickat mail till Genline.

Cheyenne
2008-09-10 13:24
0

Standardfrasen från all världens IT-support; Har du provat att starta om datorn?

svenne
2008-09-10 13:32
0

Har just kikat in i Genline utan problem.

AndersE
2008-09-10 14:24
0

#3 Många gånger…

Flört

Gnidde
2008-09-10 16:02
0

Innne nu inga problemObestämd

Hälsningar Gnidde.

ANNIA
2008-09-10 18:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

AndersE jag hade precis samma problem. och skrev till genline. Vet inte hur man lägger ut bild från outlock här så får bli en skärmdump på mitt. Och nedan är den text jag fick från genline. Och det som ska ändras i är i raden där det står mål.

(Stäng alla program och alla eventuella felmeddelanden. Högerklicka på Genlines ikon på Skrivbordet. I menyn du får upp väljer du Egenskaper. Där väljer du sedan fliken Genväg. Min bild ser ut så här då (jag använder Windows XP Pro):

I fältet där det står i bilden ovan (Mål:) skall du ändra på befintlig text. Du skall ta bort texten efter sista snedstrecket = GFFinder2.exe (snedstrecket och all annan text före skall vara kvar). Istället skriver du engine.exe ForceStart. Observera att det är ett mellanslag mellan orden och att det skall vara stor bokstav på två ställen i ForceStart, det skall inte vara något mellanslag eller någon punkt i slutet. Tryck sedan på knappen OK

På det här sättet så kan du endast starta via Genlines ikon på Skrivbordet. Vill du också kunna starta programmet via Start/Program/Genline så måste du göra samma procedur där genom att högerklicka osv.)

Så hoppas att det funkar även för dig.

AndersE
2008-09-10 18:04
0

Jag fick svar från Genline med tydlig instruktion som hjälpte mig.

(Jag fick titta på "Egenskaper" hos startikonen och göra en ändring där.)

Snabbt och bra svarat av Genline alltså!