Emil Starfelt?

Nummer två och tre ser ut att vara samme man men nummer ett måste vara en annan person.
Jag håller inte riktigt med #1
Om man tittar på vänstra ögonbrynet (till vänster i bilden) så stämmer det bra överens mellan bild nr 1 och bild nr 2 tycker jag.
Öronen är ju något som är väldigt individuellt - precis som fingeravtryck. Och för mej är öronen väldigt bra överensstämmande mellan alla tre bilderna.
Svårt att avgöra. Men jag skulle nog säga att det är samma person på alla tre bilderna.
#1 Jag tyckte samma till en början, men ju mer jag tittar desto mer håller jag med #2.
Nedre delen av örat är väldigt likt. Och om man tar hänsyn till att blicken riktas olika tycker jag också ögonen är lika, liksom näsa och haka.
Men helt självklart är det inte - det är därför jag frågar…
;-)
#3 Jag tittade även i övre delen av öronen - där finns en linje som liksom delar sej in mot ansiktet till. Det ser lika ut på alla tre bilderna tycker jag - precis som den lilla extra böjen i nederkanten av linjen.
Maken har också tittat :) Han lutar åt samma åsikt som #1 - att det är samma person på bild 2 och 3, men inte på första bilden.
Alla tre bilderna är ju tagna i lite olika perspektiv. Och kontrasten skiljer sej på första bilden jämfört med de andra två - kan det vara bidragande till att man tycker att första bilden är annorlunda?
Men visst är det svårt! Har du inga uppgifter till bilderna som kan ge någon vägledning?
#4 Den första bilden föreställer "personen" och min farfars far och jag vet att de var väldigt goda vänner dessa år. Av min farfars fars utseende gissar jag på 1895-97.
Den andra bilden är "personen" med på gruppbild med min farfar som baby, hans föräldrar och ytterligare ett par vänner. Året bör vara 1900 (farfar född december -99)
Den tredje bilden är "personen" med en baby, och Emil fick en son 1905.
Så indicierna finns, men inte bevisen…
#5 Kunde inte låta bli att googla lite ;) och hittade ditt inlägg på porträttfynd. Var kommer Josef Starling in i sammanhanget?
#6 Det är en annan person från samma by och samma tid. Gjorde affärer med min farfars far. Men han ser lite annorlunda ut…