På sajten Ridsport iFokus finns en hel rad med olika artiklar som mer i detalj beskriver de nya funktionerna.
Anders vart tog avataren vägen. Försökt lägga in den igen men inget händer, skriver här för att se om den kommer upp när inlägget publiceras. MVH. Inlärningstid åtgår. Gnidde
Hälsningar Gnidde.
Det var som jag misstänkye den kom upp när inlägget publicerades.
Hälsningar Gnidde.
Är förvirrad!
Var hittar jag min profil. Ja jag kan läsa den om jag klickar på mig själv, men var litter edit?
Måste jag gå igenom det hela med att registrera sajt, blogg och annat först för att sedan kunna redigera mina personliga uppgifter?
Och hur jutton går jag med i en ny site. Blir jutvungen att gå med i supportsiten eftersom den inte längre tycks finnas i listan, men hur?
mvh/gurin

Jag saknar att man inte kan se vilka av ens favoriter (användare) som är inloggade. Något annat jag saknar är att vänstermenyn med alla trådar inte ligger kvar (stannar kvar) i oförändrat läge när man går in på en tråd och läser det senaste inlägget. Innehåller tråden 150 inlägg så blir det en del skrollande tillbaka igen.
I högermenyn ligger nu en massa "reklam", senast inlagda bilden etc för andra siter på ifocus. Skulle vara trevligare med sånt som är kopplat direkt till den site man är inne på, i detta fallet Proveniens naturligtvist ;)

Snyggt!
Lite segt att komma in på sidan men när man väl är inne så funkar det ju bra.

Tycker den verkar bra. Gillar att det finns en knapp med "upp till inläggslistan" längst ner. Så man slipper skrolla upp.
Vad ska man ha som signatur tro?
#5 Klicka på Mina vänner så står det Online om de är det.
Skrollandet beror på att man slutat använda ramar (frames). Det är nog fler fördelar än nackdelar med det. Det finns en länk Upp till inläggslistan längst ner som gör att man slipper skrolla så mycket.
All reklam för andra sajter är nog det som ska driva på iFokus för ägarna. Man ska hitta till andra sajter, det ska bli fler användare totalt, vilket gör iFokus mer attraktivt som reklamplats (och sätter priset om de vill sälja sajten).
Valde "Aktivera betygsättning" under Redigera inlägg, men det verkar inte fungera?!?!?!? Är det en betalfunktion?

Tack för tipset om "Upp till inläggslistan". Skönt att ha människor omkring en som även ser skogen för alla träden. *kram*
Även jag har dock något positivt att säga ;) Tycker mycket om hur bifogade foton visas.

Jag tycker det ser bra ut.

Mina länkar funkar. Har nu varit in och redigerat "mina sidor", verkar bra. Jag har bytt bild. Denna är ifrån förrgår. Så den ser väl mer ut som mig.
Vad ska man ha som signatur tro?

Svårt att komma in på sidan. I flera timmar har jag inte lyckats men nu gick det till slut.
#gurin om du går in på en sajt som du inte är medlem på så finns det en liten orange banner alldeles ovanför nya medlemmar där det står lägg till favorit.
Om du går tillbaka till första sidan här på prov så står det istället ta bort i den oranga rutan.
Ojoj, här var det mycket tankar, frågor och funderingar…
Själv har jag ägnat dagen - sista semesterdagen, imorgon börjar jag jobba - åt att hjälpa sönerna flytta, sedan har jag badat och slutligen ätit god middag med mina barn och mina föräldrar. Ska försöka ägna den här strängen lite uppmärksamhet imorgon.
God natt!
Annia
Tack! Det tog mig en stund att begripa att den lilla oranga knappen finns under fliken hem. Den oranga färgen är dock hemskt irriterande i något som annars ser riktigt bra ut.
mvh/gurin
#9 Tror jag inte, men det är någon sådan grej som inte fungerar verkar det som…
I övrigt verkar ni själva ha besvarat varandras frågor!
Ju mer jag använder den nya versionen desto bättre tycker jag att den är. Det är några småfel men de löser grabbarna säkert efterhand.
När det finns ett annat sätt att betala än med mobilen (tanken på att sicka ett SMS får mig att gå i baklås) så blir jag betalande medlem precis som jag en gång var på AG, även om jag inte kommer att använda mer minne i mitt nu oanvända fotoalbum eller större Avatar. Jag har ju ingen nu. Men någon uppmuntran borde de ju få.
mvh/gurin

Det nya iFokus verkar inbjudande och intressant - men det finns en del småbuggar. Dom upptäcker man eftersom man lägger ner lite mer intresse för siten. Du får stå ut Anders, det blir nog lite luskamning framöver. Och på ett lr annat sätt får du besked. Men iFokus verkar vara på banan! Och särskilt Proveniens!
#20 Det där med SMS verkar vara svårt att tvätta bort ungdomsstämpeln på. Konstigt, det är så enkelt. Mina föräldrar skulle aldrig heller tänka sig att skicka ett SMS!
#20 Jag håller med, och har framfört att jag mycket hellre sätter in pengar på ett bg/pg.
#19 Tack! Och visst upptäcks det buggar, men jag tror att den nya versionen är ett stort lyft.
#22 Jag kallar mig inte ungdom längre… ;-)
#23 Det stora problemet nu är prestandaproblemet - dvs att det är segt/långsamt. Det gör att arbetet med diverse småbuggar nedprioritetats.
En del av problemet verkar ha att göra med att man arbetar med dubbla servrar. Det verkar också kunna göra att olika sajter upplevs olika. Kanske är det orsaken att Anders Bergs inställningar slog igenom på andra sajter men inte på Proveniens?
Det jobbas i alla fall på det här…
#25 Jag vet inte. Får återkomma.