Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 1186 ggr
lizzkulla1
0

släktforskning

har hört att en ny döskiva skulle vara på gång 1900-1947 komma ut 2010

där finns ju många i släktforskningen som avlidigt mellan 1947-1900 för min del som är en 40-talist

Ingegerd
0

Om jag förstått det rätt, ska den nya skivan omfatta åren 1901-2009. Förutom de tillkommande åren 1901-1946 så är det också meningen att kompletteringar av uppgifter i den senast utkomna versionen ska göras.

Själv håller jag på med Västerleds församling i Stockholm för åren 1955-1970. Jag lyckades inte bli helt färdig med den församlingen tills version 4 skulle komma ut. Bl. a. hade jag problem att komma åt en del personakter, men den största missen var nog min tidsoptimism. Jag hann helt enkelt inte med så mycket som jag hade tänkt.

Nu räknar jag i alla fall med att bli klar med Västerled första eller andra veckan i juli. Då jag fått "blodad tand" genom att jag deltagit i arbetet med version 3 också, har jag alldeles nyligen "adopterat" Lids församling i Södermanland.  Den är av stort intresse för mig, då farfars äldre halvsyster flyttade dit vid giftermål. Hon fick 8 barn och de flesta av dem fick i sin tur barnaskaror av olika storlek. Den äldste fick t. ex. 9 barn, men bara 5 nådde vuxen ålder.

Ingegerd
0

Åren 2007-2009 tillkommer också, det glömde jag skriva. Men uppgifter för den tiden skaffar Sveriges Släktforskarförbund från myndighetsregister, troligen Skatteverket som är folkbokföringsmyndighet numera.

lizzkulla1
0

köpte skivan 1947-2006, för min del gjorde de åren på 40-talet en del så jag ser framemot denna nya skiva, har skickat in så mycket jag kunnat där det står rättelse

Genea
0

Hej Lizzkulla, förhoppningsvis har du väl bara skickat in rättelser på felaktigheter på personer som finns med 1947-2006?

Inte skickat för att lägga till personer? Eller missförstår jag vad du skriver?

lizzkulla1
0

nej att lägga till personer går väl inte, så lätt

men på döskivan står ju rättelse och där kan man skicka in damernas flicknamn eller en dödag som är fel

du missförstod mej helt, skrev ju där det står rättelse, innan jag gjorde detta ringde jag och kollade hur jag skulle göra för att det ej skulle bli fel

Inlägget är låst för nya kommentarer