Proveniens iFokus

Proveniens

Etiketterkulturtradition
Läst 1255 ggr
dudd36
0

första inlagan

Oj, så många medlemmar det finns här, känner mej litet blyg.

Har ännu inte hunnit lära känna någon här, men bekanta namn från Anknuten finns och då blir det bekvämare.

Måste också komma underfund med hur man hittar på denna sajt som är litet annurlunda upplagd. Får sitta och peta och leta då och då.

Just nu pågår kulturfestival i Stockholm Eftersom vädret är somrigt och skönt tog jag mej till Gustav Adolfs torg härom kvällen och blev djupt imponerad av en maxad version med eldjonglörer och 150 körsångare med solister som framförde Carmina Burana. Vilket fantastiskt evenemang, klart sevärt. Dessutom var det helt gratis. Parkerade mej på Norrbro med slottet bakom ryggen, Norrström till höger och Riksdagshuset till vänster, sen hade jag hela torget med Operahuset rakt framför näsan.

Carmina Burana handlar om vin, kärlek och sång och uruppfördes 1937. Maffiga körpartier och vissa stofer känner man igen som filmmusik från Alien. Publiken var hänförd!

AndersE
0

Välkommen till Proveniens dudd36! 

Det låter som att du hade en härlig sommarkväll.

En liten hjälp med att bli bekant med sajten får du här. Den är lite gammal och kanske skulle behöva förnyas…

Roolaid
0

Välkommen, men dudd36 känner jag inte igen från Anknuten.

dudd36
0

På Anknuten kallade jag mej Millan, ville vara litet anonym till en början innan jag känner mej hemma.

Roolaid
0

Ja nu vet jag, vi "talades" vid ett antal gånger.

Stockholm är väll härligt, speciellt på sommaren.

Solveig
0

Min dotter tjatar att jag ska åka ner till Stockholm i morgon och gå längs Drottninggatans bokbord. Kanske..

dudd36
0

Bokborden längs Drottninggatan är fantastiska. Förra året fyndade jag flera läsvärda och synnerligen billiga böcker där. Ett fantastiskt jippo!

Javisst ska du åka dit!

svenne
0

Välkommen, dudd36. Jag känner inte igen Dej från anknuten, vad hette Du där?

dudd36
0

Jag kallde mej för Millan på anknuten. Hur kände du igen mej annars?