Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettläshjälp
Läst 1357 ggr
vickevira
0

Linneryd HF 1806-1812

Söker i Linneryd hF 1806-1812 efter gården Rudeboda - men det finns inget gårdsregister och Linneryd är stort…

Någon som vet var i HF Rudeboda finns… början? Slutet? Mitten? eller tillochmed ett sidnr??

/Mia

AndersE
0

#0 Tyvärr kan jag inte hjälpa till. Jag känner sååå väl igen problemet. För någon socken där jag sökt mycket har jag gjort eget register.

Jag gissar att många har sådana privata register. De borde sammanställas någonstans.

Cheyenne
0

Slutet! Tyvärr anges ingen sidnummer.

Fundersam 

Om du använderr SVAR så ska du dock gå till sid 256 i rullmenyn.

asjoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns på sid 494 och framåt, register och sidnummer finns

Bifogar bild från AD-Online

mvh Allan

Cheyenne
0

Vad bra asjoo :)

Hur kommer det sig att det finns ett register på AD-Online men inte på SVAR!??

Har SVAR struntat i att skanna registret måntro?

vickevira
0

#3 Tusen Tack!

#0 Jo - inte första gången jag står med det problemet heller, men första gången sedan jag blev medlem här och kom på att jag kunde fråga! Jättebra med forum!

Ang register så fick jag en fråga från DIS häromveckan om att vara med och registrera husförhören. Jag har inte bestämt mej än om jag ska göra det - jag har svårt att överblicka hur mycket jobb det innebär. Är det någon mer som fått frågan? Någon som har gått med?

bokesliden
0

#4 Skulle tro att registret är gjort efter att mormonerna filmade böckerna! Tyvärr inte alls ovanligt….Ledsen

#1 Ja, registerna borde sammanställas någonstans så att dubbelarbete kan undvikas.