En liten tanke om "Min sida"...
Det finns en möjlighet att begränsa visningen av den personliga presentationen:
- Gå in på "MIn sida"
- Tryck på "Administrera"
- Scrolla ner till "Sekretess"
Där kan du välja att visa din sida för alla, för dina favoriter eller för ingen. Du har självklart rätt att göra vilket val du vill, men jag tror att en sajt som Proveniens har mycket att vinna på att vi lär känna varandra.
Man väljer själv om man vill ange sitt eget namn, eller om man vill skriva under signatur. Man väljer också själv om man vill ange ålder (genom att fylla i födelsedata) och bostadsort. Ytterligare information om sig själv kan man ge i rutan för "Beskrivning" samt genom att välja att ta med ett foto av sig själv.
Var och en avgör som sagt hur mycket man vill "avslöja" men jag tror många gör som jag - när man läst något trevligt, eller fått ett bra svar - nämligen att min tittar på personens sida.
Att då mötas av en helt tom beskrivning eller av texten "Användaren har valt att begränsa tillgången till denna sida och du kan därför inte se den just nu.", ja det känns ganska snopet eller till och med tråkigt.
Jag vill alltså helt enkelt uppmana alla att krysa i "Visa för alla" och att dela med er av lite information om vem ni är…!
AndersE: Visst ska vi alla välja själva hur vi vill visa eller inte visa vår personliga sida. Jag håller dock med dig och hoppas fler börjar skriva lite i sina presentationer. Man kan lära känna nya bekanta med samma eller liknande intressen, genom att lägga ut en kort presentation av sig själv.
Det är lite snopet, när man möts av en tom presentation. Igår var faktiskt första gången jag kom till en begränsad sida.
/AmmiG
#1 Ja, jag tycker att det är bättre att begränsa vilken information man skriver än att "stänga" hela sidan.
Jag hörde dock e förklaring. Någon har skrivit väldigt mycket och personligt för att göra detta tillgängligt till några få - favoriterna…
Och då vill man kanske inte öppna?
Jo, det kan man ju förstå, men varför inte göra det i form av PM eller vanliga mailen (där kan man ju skicka "massutskick").
Men på ett sådant här forum, som är så öppet i övrigt och hjärtligt i övrigt. Känns det som om man skulle vara på fel forum, om man inte bjöd lite på sig själv.
#3 Jag håller med! 
Hej
Hur man är borde nog vara nån annan som talar om, man kan ju skryta opp sej alldeles förfärligt själv. Det hjälps inte att titta i spegeln heller, samma vilken man tittar i.
rune
#5 Det är helt OK! Skryt på bara!
Här får man lov att vara lite osvensk… 
(Eller vill du ha lite hjälp från forumet med en beskrivning…?)
Ja tack
Några tips om vad jag tycker är kul att finna på personliga sidan:
Eftersom Proveniens handlar en del om släktforskning kan det ju vara kul att skriva något om varifrån släkten kommer. Om man forskar kanske någon rad om det är något särskilt man intresserar sig för, eller håller på med just nu.
Har man något annat man brinner om kanske det kan vara intressant - oavsett om det nu är frimärkssamling, korpfotboll, astrologi eller något annat.
Hur mycket man vill skriva om sin egen personliga situation kan väl variera - yrke, familj, boende…?
Absolut en intressant diskussion! Som jag ser det är väl ändå syftet med en öppen "community" att man inbjuder till dialog? Det borde ju i så fall inte bara innebära att man skriver personligt, utan att man även är beredd att lyssna på vad andra "i allmänhet" har för synpunkt på det man berättar!
Om man istället uppenbart riktar sitt budskap till en trängre krets och dessutom avstår helt från presentation, utnyttjar man då inte i grund och botten andras utrymme för eget syfte? I det läget borde kanske en egen blogg eller rent av personliga mail vore att föredra, för att lämna människor utanför kan aldrig vara syftet med en sajt med ambition att nå en bred målgrupp!
Tycker det låter som en bra idé. Medlemmarnas personliga sidor är "medlemssidor".
Har lite svårt att formulera det jag tänker, utan att det blir en hel roman eller bara rörigt….Kanske Ed kan göra det. Du skrev i #9 exakt det jag hade försökt få fram i #3
AmmiG, jag tycker att Du uttryckte dig utmärkt kort och koncist i #3, och det går knappast att missförstå det Du skrev i #11 heller! Det verkar f.ö. som om Anders har idéer som kan leda vidare, så vi får väl hålla utkik efter vad som händer…

"Visa endast för inloggade" vore kanske ett bra alternativ att ha att välja på tillsammans med de övriga.
(vilket AndersE redan nämnde under #10.. Jobbigt med långa olästa trådar!)
Bra att ni tog upp det här, jag tog åt mig och har nu fyllt på min sida lite. Det gick att skriva lite mer personligt, utan att avslöja för mycket.
#14 Så bra - och vad trevligt att läsa om sidan. Det här med att göra en hemsida kan vi väl hjälpas åt med?
Ed Tack, trevligt att andra förstod vad jag menade. Jag hoppas verkligen att Anders idéer får gehör. Jag kommer iaf att hålla utkik. 

En mycket bra och givande tråd det här Anders. Får jag kopiera den lite för att informera inne på iller?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#17 Varför inte länka hit? 

#18: Ärligt? Jag vet inte hur jag gör faktiskt. 
Audiatur et altera pars
Enkelt!
Du kan markera-kopiera länken uppe i adress-fältet eller, om du ska länka till en "sträng", kan du högerklicka på strängen i forum-listan och välja "Kopiera genväg"…

Sedan skriver du ditt inlägg/kommentar och hittar på ett ord - vad som helst! Markera ordet - tryck på "kedjan/länken" 
ovanför kommentars-rutan och klistra in länken.
Om du kryssar i rutan öppnar länken i nytt fönster (oftast bäst).

#21 Det du skrev såg ju enkelt ut, men jag undrar om det är så enkelt egentligen *L*
Ska pröva nästa gång det blir aktuellt.

haha, jag fick verkligen in den, fast inte blev det vackert. Men man kom hit i alla fall. ;-)
Tusen tack Anders.
Audiatur et altera pars
En liten påminnelse!
Om man begränsar "Visning av personlig sida" (se #0) så kan ingen skicka meddelande till dig!
För nytillkomna medlemmars skull puttar jag upp den här strängen!
Efter lite pyssel och diverse nedstängningar av sidan under tiden, tror jag att jag klarat av att lägga in kort (det är väl inte det senaste kortet, men jag har inget relativt nytaget) och lite info om mig.
Men det tog ett par dagar, gällande kortet så var man ung och fräsch ivarjefall.
Härligt Gunilla!
Du har väl sett att du har ett eget fotoalbum också! Gå in på "Inställningar" och klicka på "Fotoalbum"!