Barnhusbarn Frans Adolf Hylén/Barnhusskivan
Någon som har Barnhusskivan och kan kolla om det står något om Frans Adolf Hylén (barnhusbarn nr. 5332) på den?
Detta har jag: Frans Adolf Hylén, född 1875-10-20 i Hedvig Eleonora församling, Stockholm. Intagen till barnhuset mot 400 kronor och utlämnad 1876-05-08 till smeden Adolf Svalstedt i Kungsgården, Kungs-Barkarö församling. Frans Adolf dör 1876-05-24 i Kungs-Barkarö av slag.
Det kanske inte står mer om honom på skivan mer än vad jag har men kan ju vara värt ett försök att fråga i alla fall.

Barnhus Cd är ett register över barnhusbarnen så det står inte mer där. Är det något speciellt du vill veta så kanske det finns andra källor.

#1. AHA! Då förstår jag. Jag visste inte att det var ett register utan trodde att det fanns "lite uppgifter" om barnhusbarnen så att säga, varifrån jag fått det vet jag faktiskt inte.
De uppgifter jag har om Frans Adolf Hylén är i stort sett vad jag skrivit och han "dyker upp" hos familjen Svalstedt och det jag funderat på är i första hand om Adolf Hyléns relation till familjen. Pojken behöver ju i och för sig inte vara släkt med familjen men det är inte omöjligt heller.