vilka är personerna på bilden?
Vet ej, men mannen ner t.v. känns bekant. Anders Finné?

s.s.u står för vaddå? Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund eller….!?? 
#2 Ja, så tolkade jag det…
jess s.s.u är sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund
och just i ängelholm tror jag det var stort på 1930-40-50 talet finns nog många äktenskap som börjat där, både i ängelholm och på många andra orter
s.s.u styrelse 1944 15 års jublerar
står med handskriven text på baksidan

Då ska det vara SSU *petig* 

Det måste finns protokoll i t ex folkrörelsearkiven där man kan se vilka som var med i styrelsen, kanske tom fotografier så man kan bestämma personerna.

På den tiden lär riksorganisationen förkortas till SSU. Medan de lokala föreningarna förkortades SDUK, plus orten.
SDUK har sett dessa 4 bokstäver också
socialdemokraternas ungdomsklubb är det rätt

Verkar rimligt.
Folkrörelsearkivet i Ängelholm har helt nyligen levererat uppgifter till NAD, Nationella arkivdatabasen. Det finns en hyllmeter handlingar där från SDUK Ängelholm. Med lite tur kan säkert fotot identifieras.
detta nad. nationelle arkivdatabas låter som rätt väg. slår bara på de NAD tack
där finns en del om mina släktingar i sduk. så det vore toppen för mej
har varit lite inne och tittat på NAD nu, det var mycket där var.
1945 var per albin och 1 maj talade i ängelholm och som förtalare då var arne gyllström det är vad jag först söker sedan personerna på fotot
det är syskonen gyllström kurth,arne och esther anders finne och 2 st. till
#13 Så du har lyckats identifiera några? Kul att jag gissade rätt på Finné!
gamla bilder hittas lite här och var, min syster och jag var oense om några personer på bilden ssu 15 år men efter endel förfrågninar skall nog dessa 6 vara rätt
kurth gyllström, arne gyllström, calle sundelius
gusti gustavsson ester gyllstöm och anders finne
gusti gustavsson var riksdagsman för s-partiet
han eller hans fam. hade en el affär i ängelholm om uppgifter jag fått är rätt, så löste de sig